اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان خراسان جنوبی به صورت حضوری

رئیس اداره سنجش اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: امتحانات پایان ترم دوره اول و دوم متوسطه در استان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

برگزاری امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان خراسان جنوبی به صورت حضوری

«جواد زیوری» رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، در ارتباط با برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، اظهارداشت: با توجه به شیوه‌نامه‌ وزارت آموزش و پرورش، مصوبه ستاد امتحانات استان و ستاد پیشگیری از کرونای استان، امتحانات پایان ترم برای متوسطه اول و دوم به صورت حضوری و برای دبستان امتحانات به صورت ارزشیابی توصیفی است.

وی ادامه داد: همچنان که کلاس‌ها با حضور ۱۵ دانش‌آموز برگزار می‌شود امتحانات نیز به همان شیوه برگزار می‌شود البته اگر مدرسه‌ای شرایط برگزاری امتحانات را در یک شیفت و با حضور تمامی دانش‌آموزان داشته و فضای کافی باشد در یک گروه و اگر فضای کافی نداشته باشد در دو گروه امتحانات برگزار می‌شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی ادامه داد: برای دانش‌آموزانی که به سبب بیماری شرایط حضور برای امتحانات پایان ترم را ندارند اتاق ایزوله در خارج از فضایی که دیگر دانش‌آموزان در حال امتحان هستند با رعایت شرایط امنیتی پیش‌بینی شده است.

زیوری ادامه داد: اگر هیچ شرایطی برای حضور دانش‌آموز بنا به بیماری وجود نداشته باشد با غیبت موجه امکان امتحان بعد از دو هفته وجود دارد.

 برگزاری غیرحضوری امتحانات بنا بر تصمیم شواری مدرسه

وی افزود: دانش‌آموزانی که نمی‌توانند برای حضور در امتحانات اقدام کنند باید مصوبه شورای مدرسه بگیرند تا بنا به تصمیم این شورا امتحانات این دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری و یا بعد از دو هفته برگزار شود.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به بسته بودن پنجره‌های کلاس‌های درس و اعتراض برخی از والدین، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مورد نظارت بوده و در طول امتحانات نیز این نظارت‌ها ادامه دارد.

زیوری ادامه داد: در حال حاضر ۱۵ تیم نظارتی از سوی اداره کل به کلیه مدارس نظارت داشته تا مشکلی در راستای عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

برگزاری کلاس‌های حضوری تابع دستور ستاد کرونا

وی در راستای درخواست برخی از والدین مبنی بر اینکه زمانی که دمای هوا بسیار پایین باشد، کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شود، گفت: برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری تابع دستور ستاد پیشگیری از کرونا بوده و درجه دمای خاصی برای این موضوع مشخص نشده است.

رئیس اداره سنجش و پایش کیفیت اداره کل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در شرایط سرما با توجه به عدم باز بودن پنجره‌های کلاس درس فضا را برای حضور پراکنده دانش‌آموزان فراهم و درب به سالن برای تهویه هوا باز می‌شود.

زیوری خاطرنشان کرد: همچنین زمان امتحان نیز طولانی نبوده و این شرایط در این زمان‌بندی در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول