اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

رقابت کشتی‌گیر قم در جام بین‌المللی قرقیزستان

رئیس هیات کشتی استان قم از اعزام کشتی‌گیر پرافتخار قم به رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ قرقیزستان و کسب دو مدال طلا و نقره توسط فرنگی‌کاران قم از انتخابی تیم ملی خبر داد.

رقابت کشتی‌گیر قم در جام بین‌المللی قرقیزستان

محمدهادی علیایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: روح‌الله نعمتیان که یکی از چهره‌های شاخص کشتی آزاد قم است و در سوابق خود افتخارات زیادی دارد، همراه با تیم ملی آلیش مردان ایران راهی کشور قرقیزستان می‌شود تا در رقابت‌های جایزه بزرگ ارکینبایف به میدان برود.

وی اضافه کرد: نعمتیان تنها کشتی‌گیر قمی است که توانسته از مسابقات کشتی آلیش قهرمانی جهان دو مدال با ارزش کسب کند و حالا در وزن ۶۰ کیلوگرم رقابت‌های بین‌المللی جایزه بزرگ قرقیزستان به روی تشک می‌رود، در حالی که با توجه به دعوتنامه رسمی فدراسیون کشتی قرقیزستان، تیم‌های کشتی آلیش زنان و مردان ایران در جام ارکینبایف حضور می‌یابند.

رئیس هیات کشتی استان قم با بیان اینکه رقابت‌ها از روز ۲۹ آذر برگزار می‌شود و تیم‌های کشورمان برای حضور در این مسابقات روز یکشنبه ۲۸ آذر راهی قرقیزستان خواهند شد، در ادامه به یک موفقیت جدید در کشتی فرنگی اشاره و بیان کرد: ‎تیم منتخب کشتی فرنگی نونهالان قم با پنج مدال طلا عنوان نخست تیمی رقابت‌های کشوری را از آن خود کرد.

وی افزود: ‎این رقابت‌ها به میزبانی هیات کشتی شهرری و با حضور پنج تیم از تهران، شهرری و قم به انجام رسید و تیم قم به مربیگری محمد شکری‌پور و با ترکیب ابوالفضل شیری در ۴۸ کیلوگرم، امیرمهدی سعیدنوا در ۵۵ کیلوگرم، شاهین میکائیلی در ۶۸ کیلوگرم، محمد چهرقانی در ۷۵ کیلوگرم و محمدمهدی غلامحسینی در ۸۵ کیلوگرم به میدان رفت.

رئیس هیات کشتی استان قم همچنین به یک دستاورد مهم در کشتی انتخابی تیم ملی بزرگسالان و کسب دو مدال طلا و نقره توسط فرنگی‌کاران قم اشاره و عنوان کرد: مهدی ابراهیمی در وزن ۸۷ کیلوگرم این رویداد با غلبه با کشتی‌گیری از خوزستان به مقام قهرمانی و مدال طلا رسید.

وی با بیان اینکه تیم قم با هدایت روح‌الله میکائیلی و مربیگری محمدعلی حیدری و مهدی مرادحاصلی در زاهدان به میدان رفت، افزود: همچنین ابوالفضل زینتی‌‌فاه در وزن ۷۲ کیلوگرم با رقبای خود دیدار کرد و در فینال با شکست از رقیب اهل سیستان و بلوچستان به مدال نقره بسنده کرد، ضمن اینکه رضا مردی و محمد جانقلی با قبول شکست در دیدار رده بندی دستشان از مدال کوتاه ماند و پنجم شدند.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول