اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

واریز 800 هزار دلار به حساب سفارت افغانستان در «دوشنبه»

دولت طالبان به اشتباه 800 هزار دلار به حساب سفارت افغانستان در تاجیکستان واریز کرده است.

واریز 800 هزار دلار به حساب سفارت افغانستان در «دوشنبه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، طالبان به اشتباه 800 هزار دلار به حساب سفارت افغانستان در تاجیکستان واریز کرده است.

خبرگزاری «اوستا» تاجیکستان با اعلام این مطلب نوشت" «اشرف غنی» رئیس جمهور وقت افغانستان در جریان سفر خود به این کشور در پایان ماه مارس سال 2021 میلادی وعده داده بود مدرسه‌ای برای مهاجران افغان در شهر وحدت می‌سازد.

غنی بعد از برگشت به کابل وزارت دارایی کشورش را به تخصیص حدود 800 هزار دلار (بنابر اطلاعات دیگر 785.6 هزار دلار) برای ساخت مدرسه در شهر وحدت تاجیکستان موظف کرد.

این مبلغ را وزارت دارایی افغانستان باید به حساب سفارت افغانستان در تاجیکستان واریز می‌کرد، اما در ماه آگوست سال 2021 وضعیت در افغانستان به کلی تغییر کرد. غنی افغانستان را ترک کرد و طالبان قدرت را به دست گرفت.

بنابر نوشته این رسانه، ظاهرا این پول با ذکر مخاطب برای انتقال در حساب‌های وزرات دارایی در کابل باقی مانده بود و مقامات جدید وزارت دارایی به نمایندگی از طالبان این وجوه را به مخاطب منتقل کردند.

در پایان ماه نوامبر، وزارت امور خارجه دولت طالبان با ارسال نامه‌ای به سفارت افغانستان در دوشنبه خواستار بازگرداندن این مبلغ شدند.

سفارت افغانستان در گفت و گو با «اوستا»، رسانه تاجیکی تایید کرده که چندی قبل مبلغ هنگفتی  به حساب این سفارت خانه واریز شده بود که برای نیازهای سفارت هزینه شده است.

مسئولین این سفارتخانه در این مورد اظهار داشتند: ما نمی‌توانیم این پول را به طالبان برگردانیم زیرا طالبان را نه تنها ما بلکه کل جهان هنوز به رسمیت نمی‌شناسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول