اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید «جباراف» بر تداوم همکاری استراتژیک با روسیه، چین و ترکیه

رئیس جمهور قرقیزستان به مناسبت سی‌اُمین سالگرد استقلال این کشور تأکید کرد: همکاری با همسایگان و شرکای استراتژیک مانند روسیه، ترکیه و چین ادامه خواهد یافت.

تأکید «جباراف» بر تداوم همکاری استراتژیک با روسیه، چین و ترکیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، رئیس جمهور قرقیزستان در نشستی به مناسبت سی‌اُمین سالگرد استقلال قرقیزستان با حضور مقامات ارشد سابق و فعلی و روسای جمهور سابق، سخنرانی کرد.

جباراف در سخنانی در این مراسم به وضعیت سیاسی کشور پرداخت و گفت: در 5 سال آینده سیاست عمومی بر ساخت قرقیزستان، اعتماد و اتحاد شهروندان، بهبود شرایط زندگی مردم و تامین حقوق آنها متمرکز خواهد شد.

وی با اشاره به انتخابات گذشته پارلمانی در کشور تاکید کرد: برای اولین بار در جمهوری قرقیزستان انتخابات پارلمانی بدون مداخله صورت گرفت و منصفانه برگزار شد.

جباراف خاطر نشان کرد: در حال حاضر جامعه مدنی کشور فعال است و قرقیزستان کشوری است که همواره برای عدالت مبارزه می‌کند و آزادی را دوست دارد و هرگز تسلیم نخواهد شد.

رئیس دولت قرقیزستان گفت:من به عنوان رئیس دولت و رئیس قوه مجریه، در قبال رفاه همه شهروندان قرقیزستان احساس مسئولیت می‌کنم. به همین دلیل است که تیم من برای اجرای اصلاحات ساختاری عمده در سیستم دولتی و اقتصاد تلاش می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود گفت که در سیاست خارجی، قرقیزستان همچنین همکاری خود را با همسایگان و شرکای استراتژیک خود مانند روسیه، ترکیه و چین ادامه خواهد داد.

جباراف همچنین بر اهمیت وحدت و ثبات در کشور تاکید کرد و از همه نیروهای سیاسی، متحدان و مخالفان خواست همبستگی داشته باشند.

در 15 دسامبر سال 1990، شورای عالی اتحاد جماهیر شوروی قرقیزستان "اعلامیه حاکمیت دولتی جمهوری قرقیزستان" را تصویب کرد.

 این اعلامیه حاکمیت و استقلال قدرت دولتی قرقیزستان در امور خارجی و برتری قدرت دولتی در امور داخلی را ایجاد کرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول