اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تجلیل از سی امین سالگرد استقلال در قزاقستان

امروز مردم قزاقستان یکی از مهمترین جشن های خود، روز استقلال این کشور را جشن می گیرند.

تجلیل از سی امین سالگرد استقلال در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزرای فارس در دوشنبه، امروز در سراسر قزاقستان مهمترین ملی« سی امین سالگرد استقلال» این کشور تجلیل می‌شود.

طبق قانون قزاقستان، مردم این کشور هر سال روزهای 16 و 17 دسامبر را به عنوان روز جشن استقلال این کشور تجلیل می‌کنند.

16 دسامبر در سال 1991 میلادی شورای عالی قزاقستان قانونی را در مورد استقلال این کشور به تصویب رساند.

اول دسامبر سال 1991 اولین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ قزاقستان برگزار شد که در نتیجه آن «نورسلطان نظربایف» بیش از 98 در صد آراء انتخاب کنندگان را به دست آورد.

پس از انتخابات سراسری سال 1991 اولین رئیس جمهور قزاقستان مستقل، رهبر ملت این کشور به طور رسمی سوگند یاد کرد.

نظربایف پس از شروع فعالیت خود، در تاریخ 16 دسامبر 1991 قانون اساسی در مورد «استقلال دولتی قزاقستان» را به امضا رساند.

قزاقستان دقیقا 30 سال پیش به یک کشور مستقل تبدیل شد. در تمام دوران استقلال، قزاقستان راه طولانی را پیموده و با موفقیت‌های چشمگیر و بر چالش‌های دشواری پیروز شده است.

امروزه این کشور به عنوان یک دولت دموکراتیک با نهادهای دولتی پایدار و اقتصاد رقابتی قوی شناخته می‌شود. «نورسلطان» به طور کامل در سیستم تجارت و اقتصاد جهانی ادغام شده و خود را به عنوان یک شریک قابل اعتماد در عرصه  بین المللی معرفی کرده است.

اکنون، در سی امین سالگرد استقلال، در این کشور اصلاحات گسترده‌ای در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی اجرا می‌شود. دولت این کشور علیرغم بیماری همه گیر از مشاغل داخلی حمایت می‌کند.

«نورسلطان نظربایف» اولین رئیس جمهور قزاقستان و پیشوای ملت این کشور در نوشتار اخیر خود تحت عنوان «درس‌های استقلال» اظهار داشت که 3 دهه پیش، مردم قزاقستان آگاهانه آزادی و استقلال را به عنوان اساس جهان بینی و هستی خود انتخاب کردند. اگر در مقیاس تاریخ بشری، چنین دوره‌ای با یک چشم به هم زدن قابل مقایسه باشد، برای قزاقستان مستقل این یک نقطه عطف بزرگ و ارتفاع فتح شده جدید، است.

وی افزود: 30 سال تمام افکار و دغدغه‌ها و امیدهای من با مردم همراه بود تا مردم را از بدبختی‌ها و تجاوزات و توهمات و سردرگمی‌ها حفظ کنم.  طی این سال‌ها کشور به یکی از 40 کشور پیشرفته جهان تبدیل شده است. نسل جدیدی با تسلط بر بهترین دستاوردهای علم و فرهنگ جهان پرورش یافت و پایتخت جدیدی ساخته شد.

«قاسم ژامرت تاکایف» که با حمایت اکثریت مردم قزاقستان بعد از کناره گیری نظربایف رسما ریاست جمهور این کشور را بر عهده دارد، امروز مسیر استراتژی را با موفقیت اجرا کرده و کشور را به طور موثر اداره می‌کند.

همزمان رئیس جمهور فعلی قزاقستان بارها تاکید کرده که حفظ استقلال برای نسل‌های آینده که باید از دستاوردهای امروزه کشور پیشی بگیرند را وظیفه مقدس همه مردم قزاقستان می‌داند.

تاکایف ضمن سخنرانی در مراسمی به مناسبت این جشن گفت: هدف ما یک دولت موثر و جامعه عادلانه است. این  بردار استراتژیک بدون تغییر باقی می‌ماند. ما برای بهبود بیشتر رفاه مردم و تقویت استقلال مقدس خود با  وظایف بزرگی روبرو هستیم.

شایان ذکر است که تاکنون بیش از 120 کشور مختلف جهان رسما قزاقستان را به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیک با این کشور برقرار کرده‌اند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول