اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

موضوع تحقیر زن در غرب باید به‌درستی روایت و تبیین شود

فعال سابق دانشجویی گفت: ظلم به زنان و تحقیر زن در غرب نهادینه شده و وظیفه ماست تا این موضوع را به درستی تبیین کرده واقعیت ها را بیان کنیم.

موضوع تحقیر زن در غرب باید به‌درستی روایت و تبیین شود

محدثه رشید فعال سابق دانشجویی و از ادوار جنبش عدالتخواه دانشجویی در گفت وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به نگاه تحقیرآمیز غرب به زن گفت: تصور غربی‌ها از انسان و زن تصوری کاملاً متفاوت با اسلام است. آن‌ها انسان را در ساحت غریزه و منفعت طلبی تحلیل می‌کنند در صورتی که اسلام انسان را در ساحت فطرت و کمال‌طلبی تحلیل می‌کند.

وی ادامه داد: در تصور غربی‌ها «داشتن» ارزش بوده، داشتن شامل دارایی، مالکیت، شهرت و لذت است. در صورتی که طبق نظر اسلام «بودن» ارزش است. بودن شامل کمالات، معنویت و شکوفایی است. در نگاه غربی چون سرمایه هویت می‌آورد، کار به مثابه کسب درآمد باعث هویت می‌شود ولی در نگاه اسلامی کار به مثابه خودشکوفایی و هویت در گرو هنرمندی است.

این فعال دانشجویی گفت:  همانگونه که رهبری فرمودند «زن» با وجود همه تلاش کوته‌فکرانِ گذشته و حال از جمله غربی‌های مستبد برای تحقیر زن، می‌تواند اقیانوس عظیمی از صبر و تحمل، و قله بزرگی از خردمندی و تدبیر باشد. این کلیدواژه هایی که در کلام رهبر انقلاب است باید به درستی تبیین شوند.

رشید تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند مرد مسلمان و زن مسلمان در مورد ارزشهای الهی و انسانی هیچ تفاوتی با همدیگر ندارند. وظایف مشترکی هم هر دو دارند؛ وظیفه‌ امر به ‌معروف مشترک است، وظیفه‌ خدمت مشترک است، وظیفه‌ جهاد فی‌سبیل‌الله برای هر کدام به نوعی مشترک است، و براساس آنچه مقام معظم رهبری اشاره داشتند، غربی ها دارند به زن ظلم می کنند، برای همین ما باید نگاه تحقیرآمیز غرب به زن را درست تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: ظلم به زنان و تحقیر زن در غرب نهادینه شده است و وظیفه ماست تا این موضوع را به درستی تبیین کرده واقعیت ها را بیان کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول