اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مکتب اهل بیت (ع) می‌تواند پاسخ تمام بحران‌ها را بدهد

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ما باید امروزه اسلام را بصورت عقلانی، جامع، عمیق و دقیق به همگان معرفی کنیم و مکتب اهل بیت (ع) می‌تواند همه روزه پاسخ تمام بحران‌ها را بدهد.

مکتب اهل بیت (ع) می‌تواند پاسخ تمام بحران‌ها را بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت الله رضا رمضانی امروز در نشستی که به‌مناسبت هفته پژوهش با عنوان «بررسی اولویت‌ها و راهکارهای نشر معارف اهل بیت در عرصه بین الملل» در سالن اجتماعات مجمع جهانی اهل بیت (ع) در قم برگزار شد، گفت: امروزه با شرایطی مواجه هستیم که ناهنجاری‌های مختلف فکری در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی سیاسی وجود دارد و پژوهش باید ناظر به مسائلی باشد که با آن مواجه هستیم. اگر تحقیقات هم بر اساس این تراز انجام بپذیرد ما شاهد رشد حوزه های مختلف درابعاد فرهنگی سیاسی اقتصادی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه پژوهش یکی ازعقبه‌های مهم است، اضافه کرد: اگر می‌خواهیم در نظام آموزشی و در هر عرصه‌ای تحول ایجاد بشود، مهم‌ترین نکته پژوهش است که برای پاسخگویی به پرسش‌ها و شبهات می‌تواند ایفای نقش کند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهار داشت: با توجه به تقاضامحوری در جامعه انسانی و بشری، نقش مجمع در خصوص معارفی که باید در دنیا عرضه شود، می‌تواند نقش برجسته‌ای باشد و ما باید در مسیر نظام تحولی تحقیقی طوری گام برداریم که این مرجعیت به ذائقه جامعه بشری خوش بیاید و به نوعی به این مرجعیت نائل بشویم.

وی افزود: ما باید امروزه اسلام را بصورت عقلانی، جامع، عمیق و دقیق به همگان معرفی کنیم. مکتب اهل بیت (ع) می‌تواند همه روزه پاسخ تمام بحران‌ها را بدهد. امروزه ما با بحران معنا مواجه هستیم و در آینده نیازمند کلینیک‌های هویت هستیم. کلینیک‌های هویت شناسی باید مسیر جوانان را به گونه‌ای هدایت کند که آنها هویت واقعی خود را از جوهره دین بدست بیاورند.

وی افزود: باید اسلام را با این نگاه که یک دین پویا است و می‌تواند عزت را به جامعه انسانی باز گرداند، معرفی کنیم زیرا در برخورد‌های اجتماعی ظلم ستیز، مسئولیت پذیر و معنویت گراست. همه احکام اسلام ما را به سمت معناگرایی دعوت می‌کند و خروجی این معنویت، مسئولیت‌پذیری به عنوان شاخصه مهم این مکتب در آن نهفته است.

رمضانی  با اشاره به اینکه امروزه در کشورهای اسلامی، مسلمانان با فاصله گرفتن از معارف ناب اهل بیت (ع) دچار بحران‌های جدی شده اند، اضافه کرد: زمانی کشورهای اسلامی مرکز ثقل علوم در دنیا  بودند اما  متاسفانه اکنون در دنیا مسلمانان در کشورهای به اصطلاح جهان سوم با وضعیت اسف بار زندگی می‌کنند و زیر خط فقر هستند و دلیلش فاصله گرفتن از گفتمان واقعی اهل بیت (ع) است.

وی ادامه داد: امروزه اگر می‌خواهیم کتابی را تألیف کنیم باید بر اساس نیازهای واقعی جامعه و مخاطب باشد مثلا در عرصه‌های مختلف مثل کودکان و نوجوانان باید مفاهیم با زبان مخاطب در اختیار آنان قرار گیرد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد و در متن و مفاهیم باید از مجموعه ظرفیت‌هایی که در دین مطرح است، استفاده شود.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول