اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

توطئه‌های دشمن علیه بَیّنات انقلاب باید با «جهاد تبیین و روایت» خنثی شود

یک مدرس دانشگاه با بیان اینکه جوانان باید حقایق کشور و انقلاب را با افتخار روایت کنند، گفت: فضاسازی مسموم دشمن علیه بینات انقلاب اگر با جهاد تبیین و روایت خنثی نشود خطر نفوذ اندیشه‌های بیگانه و رخنه فرصت طلبان موجب آفاتی خواهد شد.

توطئه‌های دشمن علیه بَیّنات انقلاب باید با «جهاد تبیین و روایت» خنثی شود

آرش پاک‌اندیش مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: رهبر معظم انقلاب اخیراً در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت مطالب مهمی پیرامون جهاد روایت مطرح فرمودند. مطالبه ای که از سوی علمدار انقلاب در بیانیه گام دوم نیز مخاطب اصلی‌اش جوان مومن انقلابی است.

این پژوهشگر انقلاب اسلامی افزود: جوانان که موتور محرکه انقلاب محسوب می شوند به فرمان رهبری باید حقایق کشور و انقلاب را با افتخار روایت کنند و فضاسازی مسموم دشمن علیه بینات انقلاب اگر با جهاد تبیین و جهاد روایت خنثی نشود خطر نفوذ اندیشه های بیگانه و رخنه فرصت طلبان که شهید مطهری نیز بدان اشاره نموده موجب آفاتی خواهد شد.

پاک‌اندیش تاکید کرد: شهید مطهری که در سال ابتدایی انقلاب توسط گروهک تروریستی فرقان به شهادت رسید در کتاب «نهضت‌های اسلامی در صد ساله اخیر» درباره رخنه فرصت طلبان که یکی از آفت‌های یک انقلاب است می‌نویسد: «هر انقلاب مادام که مراحل دشوار اولیه خود را طی می‌کند، سنگینی بارش بردوش افراد مؤمن و مخلص قرار دارد ولی همین که به بار نشست سرو کله افراد فرصت‌طلب برای چیدن ثمره‌های آن پیدا می‌شود. میدان دادن به این گونه افراد،‌خطری است که دوام انقلاب را مورد تهدید قرار می‌دهد.»

وی تاکید کرد: فرصت طلبان همان کسانی هستند که در مقاطع مختلف با بزک کردن دشمن و تخطئه عناصر انقلابی و تحریف حقایق، روایت دشمن پسندانه خود را بازگو می کنند و دقیقاً با گرما بخشیدن به افعی جان نظام سلطه، زمینه ایجاد دوقطبی های کاذب در کشور را فراهم می کنند. 

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا تصریح کرد: وظیفه جوان گام دومی است که وارد میدان شده و در جنگ روایت ها مانع از تحریف حقایق انقلاب و کشور شود، چرا که به تعبیر حضرت آقا «اگر جریان تحریف شکست بخورد قطعاً جریان تحریم شکست خواهد خورد».

پاک‌اندیش افزود: جوزف نای تئوریسین جنگ نرم و رئیس سابق شورای اطلاعات ملی آمریکا، بر این باور است که «هرگاه بتوانیم طوری عمل کنیم که دولت‌مردان و مردم کشورهای دیگر آنطور فکر کنند که ما می‌خواهیم، جنگ را برده‌ایم». وی در همین راستا طی سخنانی در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۰ در جلسه پارلمانی شورای انگلستان گفت که استفاده نابجا از قدرت سخت، نسل جوان ایران را به آغوش نظام باز می‌گرداند و باید با قدرت نرم منافع خود را در ایران دنبال کنیم». لذا یکی از ابزارهای بکار گرفته شده در جنگ نرم توسط محور آمریکایی_صهیونیستی علیه ایران مساله جنگ روایت هاست.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: همچنین جان آرکیولا و دیوید رونفلد نویسندگان کتابی پژوهشی با عنوان «شبکه‌ها و جنگ‌های شبکه‌ای» که سال ۲۰۰۱ اندیشکده آمریکایی رند آن را منتشر کرد جمله ای مهم آورده اند: «در جنگ‌های فردا برنده کسی نیست که بزرگ‌ترین بمب‌ها را دارد، کسی است که بهترین روایت را دارد.»

وی گفت: جریان تحریف که در ادامه جریان نفوذ است با تخریب توان داخلی کشور، تیغ تحریم ها را تیزتر می کنند و طبیعتا این جریان مکمل پروژه نفوذ دشمن محسوب می شود. لذا روایت مغرضانه غرب از توان انقلاب اسلامی ایران با همدستی پادوهای رسانه ای جریان تحریف به دنبال ناامیدی جوانان از آینده و سست کردن اراده هاست.

عضو اندیشکده حکمرانی اسرا ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جنگ امروز جنگ عزم‌های راسخ است و در واقع جنگ اراده هاست.  وجود مشکلات اقتصادی در شرایط کنونی که از سوی بزک کنندگان آمریکا به کشور تحمیل شده نباید منجر به رأی به ناکارآمدی اقتصادی انقلاب در گام اول شود. وفاق و همبستگی ملی مهمترین ضریب در ارتقای امنیت ملی و خنثی کننده توطئه دشمن در جنگ روایت هاست.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، اسلام ناب را در برابر اسلام آمریکایی مطرح کرد و نقطه اتکای خود را بر توان داخلی استوار ساخت. در چنین شرایطی، طبیعی است جریان وابسته غرب گرا که همواره نگاه خود را به بیرون از مرز دوخته است، به دنبال سیاه نمایی دستاوردهای انقلاب اسلامی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول