اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

خرید صندلی گیمینگ باکیفیت بدون شک یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه های گیمرها می باشد.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

بطور معمول، افراد علاقمند به بازی، زمان زیادی از روزمره خود را صرف انجام بازیهای ویدیویی می کنند و برای این کار نیاز دارند بر روی صندلی بنشینند. اما این نشستن طولانی مدت می تواند باعث ایجاد آسیب های فیزیکی زیادی شده و وضعیت سلامتی کاربر را به خطر بیندازد. از این رو داشتن صندلی گیمینگ مناسب برای افراد اهمیت بسزائی دارد ولی می بایست هنگام خرید صندلی گیمینگ نکاتی را مدنظر قرار دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

صندلی گیمینگ چیست؟

صندلی گیمینگ در واقع به صندلی هایی گفته می شود که به منظور برطرف کردن نیازها و راحتی گیمرها طراحی شده اند. در واقع طراحان صندلیهای گیمینگ به نحوه نشستن گیمرها در حین بازی دقت کرده و متناسب با نیازهای آنها، سعی در طراحی یک صندلی مناسب دارند.  از این رو خرید صندلی گیمینگ برای گیمرها بسیار حائز اهمیت می باشد. البته لازم است بدانید که صندلیهای گیمینگ صرفا برای گیمرها نبوده و اگر جزو افرادی هستید که در گروههای زیر قرار دارید، استفاده از صندلیهای گیمینگ به شما توصیه می شود:

افرادی که زمان زیادی از روز را پشت میز می نشینند می توانند از صندلیهای گیمینگ استفاده کنند و توان کاری خود را افزایش دهند.
با توجه به شرایط کرونا، بسیاری از افراد دورکار شده اند و در خانه مشغول به انجام امور کاری خود می باشند که استفاده از صندلی گیمینگ به آنها توصیه می شود.
اگر کمر درد دارید و نشستن طولانی مدت برایتان امکان پذیر نیست.
در صورتی که به مشکلات حرکتی دچار هستید و هنگام نشستن به یک تکیه گاه محکم و انعطاف پذیر نیاز دارید، صندلی گیمینگ انتخاب خوبی خواهد بود.
اگر زمان زیادی را در طول روز صرف انجام بازیهای ویدیویی می کنید، باید یک صندلی گیمینگ مناسب داشته باشید.

انواع صندلیهای گیمینگ

صندلیهای مخصوص بازیهای کامپیوتری

هنگامی که صحبت از صندلی گیمینگ می شود، بسیاری از افراد به یاد صندلیهای مخصوص بازیهای کامپیوتری می افتند. این نوع از صندلیهای گیمینگ به منظور قرار گیری پشت میز طراحی شده و برای افرادی که بیشتر وقت خود را پشت کامپیوتر می گذرانند بسیار مناسب می باشند.

صندلیهای مخصوص بازی کامپیوتری بطور معمول دارای 5 چرخ در پایه و یک دسته پدالی برای تنظیم ارتفاع صندلی در بالای چرخ ها هستند. قابلیت چرخش و حرکت آسان این صندلیها باعث شده تا طرفداران زیادی داشته باشند.

 به منظور راحتی هرچه بیشتر کاربر هنگام کار با کامپیوتر و استفاده از ماوس و کیبورد، دسته های صندلی کمی بالاتر از حد معمول قرار می گیرند. از دیگر ویژگیهای این نوع صندلی می توان به تکیه گاه بلند آن اشاره کرد که برای خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایشگر طراحی و بهینه شده است.

صندلی مخصوص بازیهای کنسولی

این نوع از صندلیهای گیمینگ به منظور انجام بازیهای کنسولی طراحی شده اند. تنوع صندلیهای گیمینگ کنسولی در مقایسه با صندلیهای مخصوص بازیهای کامپیوتری بسیار بیشتر بوده و از محبوب ترین مدلهای آن می توان به صندلی راکر اشاره کرد. در این نوع از صندلیها خبری از چرخ و قابلیت حرکت نیست و معمولا به شکل ال طراحی می شوند که به همین علت به آنها راکر گفته می شود؛ چراکه با حرکت گیمر، تکیه گاه صندلی نیز به جلو و عقب حرکت می کند.

این نوع از صندلیهای گیمینگ برای استفاده در محل کار پیشنهاد نمی شوند و صرفا برای انجام بازیهای کنسولی کاربرد دارند. اما از آنجایی که این صندلیها بسیار راحت هستند، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده اند. در مدلهای جدید صندلیهای مخصوص بازیهای کنسولی ویژگیهای متفاوتی نیز افزوده شده است که از مهمترین آنها می توان به داشتن جای شارژر، پورت USB و اسپیکر اشاره کرد.

صندلی شبیه ساز مسابقه ای

نوعی پیشرفته از صندلیهای گیمینگ مسابقه ای که تنها کاربرد آنها برای بازیهای مسابقه ای می باشد. بطور معمول این نوع از صندلیهای گیمینگ متصل به یک قاب یا کابین بوده که امکان نصب تجهیزات جانبی مانند چرخ، چرخ دنده، پدال و سایر تجهیزات مورد نیاز بازیهای مسابقه ای بر روی آنها وجود دارد. مدلهای پیشرفته این نوع صندلیهای گیمینگ قابلیت استفاده در آموزش رانندگی را نیز دارند.

صندلیهای کیسه لوبیا

شاید کمی عجیب بنظر برسد اما به این نوع از صندلیهای گیمینگ، کیسه لوبیا یا بین بگ گفته می شود. صندلیهای تک نفره ای که داخل آنها از فوم و یا الیاف پر شده و دارای روکشی از جنس جیر و با مایکروفایبر هستند. این نوع از صندلیها صرفا برای انجام بازیهای ویدیویی نیست اما بدلیل راحتی بسیار بالایی که دارند، مورد استقبال گیمرهای زیادی قرار می گیرند.

نکاتی که هنگام خرید صندلی گیمینگ باید بدانید

سایز صندلی

هنگام خرید صندلی گیمینگ می بایست مدلی را انتخاب کنید که با قد و وزن شما سازگار بوده و در آن احساس راحتی کنید.

نشیمنگاه صندلی

جنس نشیمنگاه صندلی و راحتی آن از دیگر مواردیست که هنگام خرید می بایست حتما مدنظر قرار دهید.

طراحی ارگونومیک صندلی

صندلی گیمینگ باید به گونه ای طراحی شود که تمام زوایا و و ویژگی های روانی و فیزکی کاربر در ساخت آن رعایت شده باشد و فرد هنگام نشستن در بهترین حالت خود قرار گیرد.

کیفیت ساخت

هنگام خرید صندلی گیمینگ به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکنید. توجه داشته باشید که صندلی باید از دوام و کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و از مواد درجه یک در ساخت آن استفاده شده باشد.

دسته های صندلی

یک صندلی گیمینگ خوب باید دارای دسته های قابل تنظیم باشد تا کاربر بتواند متناسب با شرایط خود و در بهترین حالت ممکن آن را تنظیم کند؛ بدین ترتیب تسلط بیشتری هنگام بازی و یا کار خواهد داشت.

چرخ های صندلی

اگر نوعی از صندلی گیمینگ را انتخاب می کنید که دارای چرخ می باشد، حتما از حرکت روان چرخ ها و مقاومتشان مطمئن شوید. صندلیهای ارزان قیمت دارای چرخ های پلاستیکی می باشند که برای افراد سنگین وزن و یا حرکت زیاد به این طرف و آن طرف، مناسب نمی باشند.

قیمت صندلی گیمینگ

قیمت صندلی گیمینگ به موارد و معیارهای مختلفی بستگی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به برند، مواد اولیه، نوع کاربری و ... اشاره کرد.

برند صندلی

در بازار صندلی گیمینگ های زیادی وجود دارند که توسط برندهای گوناگون تولید شده و در اختیار کاربران قرار گرفته اند. هر یک از این برندها، استانداردهای مخصوص به خود را داشته و همواره در تلاشند تا بهترین ها را به بازار عرضه کنند. در ادامه به بررسی چند مورد از معتبرترین برندهای صندلی گیمینگ می پردازیم.

 

خرید صندلی گیمینگ DxRacer

خرید صندلی گیمینگ DxRacer برای بسیاری از گیمرها مطلوب می باشد چراکه این برند از محبوبیت بالایی در بازار جهان و البته ایران برخوردار بوده و از گیمرها گرفته تا تولیدکنندگان محتوا، همگی از محصولات این برند رضایت کامل دارند. البته صندلی های گیمینگ دی ایکس ریسر در دسته محصولات ارزان قیمت جایی نداشته و کمی گران هستند اما برای آنهایی که می خواهند بهترین کیفیت و کارایی بالا را انتخاب کنند، دی ایسک ریسر ایده آل خواهد بود.

خرید صندلی گیمینگ Meetion

شرکت میشن یکی از بهترین برندها در حوزه تولید تجهیزات جانبی گیمینگ و کامپیوتری می باشد که در طی سالهای فعالیت خود توانسته به خوبی عمل کرده و شهرت زیادی کسب کند. از این رو می توان گفت که خرید صندلی گیمینگ Meetion برای آن دسته از گیمرها که به دنبال کیفیت و دوام بالا هستند، به شدت توصیه می شود.

خرید صندلی گیمینگ بامو

خرید صندلی گیمینگ بامو به آن دسته از گیمرها که می خواهند با کمترین هزینه، بالاترین کیفیت را دریافت کنند به شدت پیشنهاد می شود. این شرکت در ساخت صندلیهای گیمینگ خود کلیه استانداردهای لازمه را رعایت کرده و تاکنون موفق به عرضه محصولات متنوعی شده است.

معرفی بهترین صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ Razer iskur

یکی از بهترین صندلیهای گیمینگ که در مراسم افتتاحیه Razercon معرفی شده و ساختاری شبیه به صندلیهای مشاین مسابقه ای دارد. در طراحی این صندلی گیمینگ از ترکیب دو رنگ معروف ریزر یعنی سبز و مشکی استفاده شده است.

صندلی گیمینگ 22Meetion chr

در ساخت این صندلی از برند میشن، از مواد اولیه مرغوب استفاده شده و روکش باکیفیت آن در اثر نشستن طولانی مدت باعث تعریق بدن و ایجاد حساسیت نمی شود. استفاده از فوم سرد در ساختار این صندلی، از تغییر فرم و شکل آن در طولانی مدت جلوگیری می کند.

صندلی گیمینگ 25Meetion chr

از دیگر صندلی های گیمینگ باکیفیت که بسیار راحت بوده و دارای نشیمنگاه و تکیه گاه نرمی می باشد. فوم های بکار رفته در این صندلی بسیار مقاوم بوده و در اثر نشستن طولانی مدت تغییر شکل نمی دهند. از جمله ویژگیهای حائز اهمیت این صندلی کی توان به وجود ماساژور اشاره کرد که خستگی و کوفتگی گیمر را بطور کامل از بین می برد.

صندلی گیمینگ دخترانه

در گذشته طرفداران دنیای گیم عمدتا پسرها بودند اما امروزه بخش زیادی از گیمرها را دختران تشکیل داده اند. از این رو سازندگان تجهیزات گیمینگ درصدد آن برآمدند که محصولاتی متناسب با سلیقه و مورد علاقه دختران به بازار عرضه کنند. امروزه می توانید مدلهای مختلفی از صندلی گیمینگ های دخترانه در بازار بیابید که دارای طراحی زیبایی بوده و بسیار چشمگیر هستند.

خرید صندلی گیمینگ ارزان از حاجی گیم

امروزه فروشگاهاه های فیزیکی و اینترنتی بسیاری وجود دارند که در حوزه فروش کنسول بازی و تجهیزات گیمینگ فعالیت می کنند اما پیدا کردن یک فروشگاه معتبر و متخصص در این زمینه که بهترین اجناس را با کمترین قیمت ممکن به فروش برساند، بسیار چالش برانگیز خواهد بود. فروشگاه حاجی گیم مفتخر است تا تمامی کنسول های بازی و تجهیزات گیمینگ اعم از صندلیهای گیمینگ باکیفیت را با بهترین قیمت همراه با مشاوره تخصصی به شما عزیزان عرضه کند.

خرید اقساطی صندلی گیمینگ

این روزها با وجود شرایط اقتصادی نابسامان در کشور و نوسانات قیمت دلار، بسیار از اجناس با افزایش قیمت مواجه بوده و متاسفانه خرید برخی محصولات برای افراد دشوار شده است. تجهیزات گیمینگ نیز از این قاعده مستثنی نبوده و قیمت آنها در موارد زیادی، بسیار بالا می باشد. اما فروشگاه حاجی گیم برای شما عزیزان شرایط خرید اقساطی صندلی گیمینگ را فراهم کرده تا بتوانید به راحت ترین شکل ممکن، بهترین صندلی های گیمینگ از برندهای معتبر را خریداری کنید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول