اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

وزیر خارجه اردن: موفقیت مذاکرات وین ضروری است

وزیر خارجه اردن بر حمایت این کشور از گفت‌وگوهای وین برای رفع تحریم‌های ایران تأکید کرد.

وزیر خارجه اردن: موفقیت مذاکرات وین ضروری است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن در سخنانی در همایش طرح استکهلم برای خلع سلاح هسته‌ای و معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی که در استکهلم برگزار شد، تأکید کرد که از دیدگاه اردن موفقیت مذاکرات با ایران ضروری است.

وی گفت: «شکست این مذاکرات به ایجاد رقابت بر سر سلاح هسته‌ای در منطقه‌ منجر می‌شود لذا تشدید تلاش‌ها برای عاری شدن منطقه از تمامی سلاح‌های کشتار جمعی ضروری است».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، وزیر خارجه اردن همچنین گفت: «علاوه بر موضوع توافق با ایران، پایان دادن به تنش‌ها در منطقه نیز نیازمند پرداختن به موضوع سلاح‌های غیر کلاسیک و پایان دادن به دخالت‌های ایران در جهان عربی است لذا برقراری روابط مبتنی بر اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها ضروری است».

الصفدی بار دیگر بر حمایت اردن از تلاش‌های بین‌المللی برای برقراری صلح و امنیت جهانی از طریق خلع سلاح هسته‌ای و دیگر سلاح‌های کشتار جمعی تأکید کرد و گفت که اردن به همکاری با شرکای خود در جامعه جهانی برای دستیابی به منطقه‌ای عاری از سلاح‌های هسته‌ای تلاش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حل منازعات و بحران‌های منطقه‌ای تا حد زیادی به ایجاد فضای مناسب برای جلوگیری از گسترش سلاح کشتار جمعی کمک خواهد کرد، خواستار تشدید تلاش‌های بین‌المللی برای حل این منازعات و تمرکز تلاش‌ها بر توسعه به جای تجهیز به سلاح شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول