اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

استانی که در آینده «آقا مهندس» ندارد!/ بیگانگی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد موضوعات مختلفی مطرح شد از جمله گرایش پایین به رشته‌ ریاضی.

استانی که در آینده «آقا مهندس» ندارد!/ بیگانگی با رشته‌های فنی و حرفه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست آیت الله سید نصیر حسینی امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان در محل دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد.

در این نشست هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد به بازماندگی از تحصیل برخی دانش‌آموزان در مناطق روستایی و عشایری استان اشاره کرد و گفت: یکی از تکالیف ما ایجاد زمینه و بسترهای لازم برای آموزش واجدان تعلیم آن است که هیچ دانش آموز واجب‌التعلیم از تحصیل باز نماند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از شاخص های ارزیابی ما پوشش آموزشی است که باید پوشش ۱۰۰ درصدی را برای همه دانش آموزان علی الخصوص در دوره ابتدایی داشته باشیم اما علی رغم این که از میانگین کشوری در همه دوره ها بالاتریم هنوز یک درصد از دانش آموزان ۶ تا ۱۱ سال ما در استان به مدرسه نیامده‌اند که به عنوان یک چالش و آسیب جدی تلقی می شود و باید این چالش را برطرف کنیم چون یک نفر هم نباید از آموزش و تحصیل باز بماند.

وی در ادامه به ضعف دیگری اشاره کرد و گفت: ضعف دانش آموزان و دانشجویان ما در مهارتهای ارتباطی و حل مسئله و مهارت‌های ده گانه است که اگر آنها را در نسل جوان و نوجوان تقویت نکنیم به طور جدی آسیب خواهیم دید.

این مسئول گفت: یکی از مهارتها مهارت نه گفتن است که جوانان و نوجوانان باید یاد بگیرند و همچنین در مهارت حل مسئله در استان ضعیف هستیم و شورای فرهنگ عمومی و دستگاه‌های مختلف باید راهکار ارائه دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه گفت: آسیب های اجتماعی نوپدید در میان دانش‌آموزان و دانشجویان وجود دارد که این نسل را به شدت تهدید می کند و لازم است برای مبارزه با این آسیب‌ها تدابیر لازم اندیشیده شود برای مثال فضای مجازی آسیبی جدی است و عرفان های کاذب که در میان نسل جوان و نوجوان شایع شده است.

وی گفت: آخرین موضوع توسعه نامتوازن رشته های تحصیلی است که تا ده سال آینده 70 درصد مشاغلی که داریم از بین خواهد رفت.

این مسئول در ادامه افزود: ضرورت دارد رشته ها و شاخه های متناسب با بازار کار آینده مد نظر قرار گرفته شود رشته ریاضی در حال تعطیل شدن در کشور و عموما در استان کهگیلویه و بویراحمد است خوشبختانه در رشته های انسانی و وضعیت خوبی در کشور داریم که با راهکارهای اندیشه شده وضعیت بهتر شده است.

وی گفت: رشته های فنی حرفه ای که خیلی مهم است باید مهارت های عمومی آموخته شود در رشته‌های فنی پایین‌ترین میانگین را در کشور داریم که دلیل آن ضعف فرهنگی است و در شورای فرهنگ عمومی باید روی این نوع موضوعات فکر شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول