اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تفاهم قرارگاه خاتم برای ساخت 100 هزار واحد مسکن/ تحویل یک کشتی افراماکس تا پایان سال

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به تحویل یک فروند کشتی افراماکس ساخته شده در شرکت صدرا تا پایان سال، از ورود قرارگاه خاتم به ساخت و صنعتی‌سازی 100 هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

تفاهم قرارگاه خاتم برای ساخت 100 هزار واحد مسکن/ تحویل یک کشتی افراماکس تا پایان سال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس نشست خبری سردار سرتیپ پاسدار سید حسین هوش السادات امروز به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) در محل ساختمان مرکزی قرارگاه خاتم برگزار شد. 

در این نشست فرمانده قرارگاه خاتم از اجرای طرح 50 در 50 تا پایان سال 1401 خبر داد و اظهار داشت: در این طرح 50 پروژه عمرانی و مهم در 50 هفته با حمایت دولت تکمیل و افتتاح می شود. 

سردار هوش‌السادات در تشریح دستاوردهای این طرح گفت: احداث و بهره برداری از 650 کیلومتر آزادراه، راه‌آهن و بزرگراه و 30 کیلومتر خط مترو و 700 تخت بیمارستانی از این قبیل است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) ادامه داد: احداث و بهره برداری از 10 پست اسکله و طرفیت 200 هزار تن کنسانتره مس با 4 کارخانه معدنی همچنین زهکشی 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی از بخش های دیگر طرح 50 در 50 قرارگاه است. 

سردار هوش السادات اضافه کرد: افزایش ظرفیت تولید برق کشور با تکمیل نیروگاه بخار سبلان، از دیگر بخش های طرح 50 در 50 قرارگاه خاتم است. 

* رشد قرارگاه خاتم در چهار مرحله

وی بیان کرد: مراحل رشد قرارگاه خاتم از زمان تأسیس شامل چهار مرحله «بازسازی و رفع آثار ناشی از خرابی‌های جنگ تحمیلی»، «سازندگی، هویت سازی و توسعه مسوولیت پذیری در سازندگی»، «انحصار شکنی و ظرفیت‌سازی داخلی» و «الگوآفرینی، طر‌احی و اجرای پروژه‌‌های بزرگ» است.

سردار هوش‌السادات افزود: تولید 21 درصد گاز کشور، تولید 40 درصد بنزین کشور، 45 درصد ظرفیت سد‌ها، ساخت 41 درصد آزادراه‌های کشور، تکمیل 15 درصد بزرگراه‌ها و ساخت 30 درصد خطوط ریلی کشور، از اهم دستاورهای قرارگاه خاتم از بدو فعالیت تاکنون است.

* تحویل یک دستگاه کشتی افراماکس تا پایان سال در صدرا

فرمانده قرارگاه خاتم در پاسخ به سوال فارس درباره آخرین وضعیت مجموعه سکو و کشتی سازی صدرا اظهار کرد: صدرا منشا خدمات خوبی برای کشور خصوصا در موضوع سکوهای فازهای پارس جنوبی بوده است. 

وی ادامه داد: در صدرا سکوی رشادت نیز در دست احداث است و به زودی برای نصب منتقل می شود. 

سردار هوش السادات اضافه کرد: 3 فروند کشتی افراماکس با ظرفیت 750 هزار بشکه تکمیل شد و 2 فروند در دست ساخت داریم و یک فروند هم تا پایان سال تحویل می شود. 

وی بیان کرد: مشکلات صدرا با بانک ها در حال رفع شدن است و تا 2 ماه آینده مشکل رفع می شود. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) گفت: پرونده هایی که صدرا در محاکم داشت در حال بررسی است و بخشی خاتمه یافته است اخیرا هم مدیران صدرا سفری به کره جنوبی داشته اند و شرایط صدرا بهتر خواهد شد. 

* انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 100 هزار واحد مسکن در حوزه نهضت ملی مسکن

سردار هوش السادت اظهار کرد: با توجه به سابقه قرارگاه خاتم در پروژه های پیش ساخته و عمرانی نظیر پل صدر، پیگیر صنعتی‌سازی ساخت مسکن در کشور هستیم و با شروع احداث کارخانه های پیش ساخته، کیفیت ساخت مسکن، ارتقا و قیمت آن کاهش می یابد. 

وی بیان کرد: تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی هم در حوزه های ساخت آزادراه، بزرگراه و راه‌آهن داریم. 

* زهکشی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی شمال کشور

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بیان کرد: طی قراردادی با وزارت جهاد کشاورزی در شمال کشور یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی زهکشی می شود تا برای کشاورزی و نگهداری آب مناسب شود. 

* تکمیل پالایشگاه آناهیتا شاید از محل تهاتر نفتی

سردار هوش‌السادات درباره تکمیل پالایشگاه آناهیتا گفت: پالایشگاه آناهیتا برای تکمیل باید منابعی از محل صندوق توسعه ملی دریافت می‌کرد که در دولت قبل این موضوع محقق نشد امیدواریم با استقرار دولت جدید گشایش هایی رخ دهد و از محل تهاتر نفت این پروژه پیش برود. 

* تفاهم احداث آب شیرین کن 250 هزار متر مکعبی در مکران

فرمانده قرارگاه خاتم اظهار داشت: طی تفاهم نامه‌ای آب شیرین کن 250 هزار متر مکعبی در مکران ایجاد خواهد شد و اولویت با صنایعی است که قرار است آنجا تاسیس شود. 

* تکمیل ایوان و گنبد مصلای تهران تا پایان 1401

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) با بیان اینکه بخشی از پروژه ساخت مصلای تهران در اختیار قرارگاه خاتم است، افزود: تا پایان سال 140 ایوان و مصلا تهران را تکمیل خواهیم کرد، در این پروژه از هر منابع مالی برای تکمیل آن استفاده نمی‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول