اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 70 درصدی کشف تخلفات در حوزه آرد و نان/ سهمیه 42 نانوایی در چهارمحال و بختیاری کسر شد

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۶۱۰ تخلف در حوزه آرد و نان این استان در سال جاری خبر داد و گفت: با تشدید نظارت‌ها، تخلفات کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

افزایش 70 درصدی کشف تخلفات در حوزه آرد و نان/ سهمیه 42 نانوایی در چهارمحال و بختیاری کسر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صمت چهارمحال و بختیاری، غلامرضا قائدامینی از شناسایی ۶۱۰ تخلف در حوزه آرد و نان این استان در سال جاری خبر داد و گفت: با تشدید نظارت‌ها، تخلفات کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد رشد داشته است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به مصوبات اخیر شورای آرد و نان این استان اشاره کرد و افزود: در این نشست در خصوص قیمت‌گذاری نان در استان مباحثی مطرح و مقرر شد تا قیمت نان در ۱۰ استان هم‌طراز احصا و پس از بررسی‌های لازم از سوی یک تیم کاری تصمیم‌گیری شود.

وی در خصوص نظارت‌ها بر واحدهای نانوایی استان نیز گفت: در سال جاری ۱۰ هزار و ۳۷۸ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان انجام شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

قائدامینی با اشاره به رشد ۵۷ درصدی پرونده‌های تخلف تشکیل شده، ادامه داد: در بازرسی‌های انجام شده ۵۴۱ پرونده تخلف به ارزش سه میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از کسر سهمیه ۴۲ واحد صنفی نانوایی نیز در استان خبر داد و گفت: کسر سهمیه به سبب بی‌توجهی به کیفیت نان طبخ شده بوده که بر اساس آن ۲۶ کیسه در ماه از سهمیه این نانوایی‌های متخلف کسر شده است اما واحدهایی که کیفیت نان را بهبود دهند سهمیه اولیه به آنها بازگردانده می‌شود.

قائدامینی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر آن مواردی از قطع سهمیه نیز در استان به ثبت رسیده که به سبب رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

وی در خصوص قاچاق آرد و عرضه خارج از شبکه نیز گفت: آرد توزیعی در بازار به سه دسته تقسیم می‌شود، آرد نوع یک و ۲ که دولتی است و تنها باید در داخل استان توزیع شود و عرضه آن به خارج از استان ممنوع بوده و تخلف به شمار می‌آید اما جابجایی بین استانی آرد نوع سه که مربوط به صنف و صنعت است ممنوعیتی ندارد که در همین راستا در سال جاری ۲۷ مورد قاچاق آرد در استان کشف و شناسایی شده است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول