اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

کادر درمان ارتش در کرمان تجلیل شدند/تشریح عملکرد قرارگاه‌ منطقه‌ای جنوب‌شرق در ایام کرونا

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش کشور گفت: در اوج بیماری کرونا در نقاط مرزی استان سیستان و بلوچستان، ارتش دو بیمارستان حاد تنفسی را با همه امکانات فراهم کرد.

کادر درمان ارتش در کرمان تجلیل شدند/تشریح عملکرد قرارگاه‌ منطقه‌ای جنوب‌شرق در ایام کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، امیر غلامعلیان امشب در حاشیه همایش تجلیل از خانواده‌های کادر درمان ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اولین یگان‌های مقابله کننده با ویروس کرونا تمام امکانات خود را از ابتدای شیوع ویروس پای کار آورد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش کشور با اشاره به استفاده از کادر درمان و امکانات بیمارستان امام حسین (ع) ارتش در کرمان عنوان کرد: در چهار شهر شامل کرمان، سیرجان، ماهان و باغین حدود ۲۰ ایستگاه پایش و غربالگری کرونا را مستقر کردیم و همه امکانات بیمارستان با تخت‌های معمولی و آی‌سی‌‌یو را بدون هیچگونه محدودیتی در اختیار استان قرار دادیم و ابلاغ کردیم که همه ظرفیت درمان در خدمت بیماران کرونایی قرار گیرد.

 

وی به پایش و عزبالگری بالای ۶۰ هزار نفر در منطقه و همچنین امور مربوط به بیماریابی و تب‌سنجی و ... اشاره و اظهار کرد: امروز در خط اول جبهه ما سربازان ما پرستاران هستند و احساس کردیم این یک موقعیت مناسبی هست که با دعوت از کادر درمان از آنها تجلیل کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش کشور با بیان اینکه طی این مدت هر جایی نیاز بوده بیمارستان‌های صحرایی را مستقر کردیم، گفت: در نقاط مرزی استان سیستان و بلوچستان در اوج بیماری کرونا دو بیمارستان حاد تنفسی را با همه امکانات و هزینه بالای ۴۰ میلیارد تومان در خاش و زاهدان و همچنین دستگاه‌های مخزن‌ساز اکسیژن برای خاش، زابل و زاهدان فراهم کردیم.

غلامعلیان از آمادگی ارتش در استان کرمان برای ایجاد امکانات درمانی در مقابله با بیماری خبر داد و بیان داشت: قرار بود در جیرفت در جنوب کرمان، بیمارستان حاد تنفسی را برقرار کنیم که کرونا فروکش کرد و نقاهتگاه‌های زیادی در سطح شهر کرمان و نزدیک ۹۰۰ تخت در پادگان‌های خود با همه امکانات فراهم کردیم.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از امن‌ترین مکان‌ها برای مقابله با کرونا پادگان‌های ارتش بود، افزود: همه امکانات بهداشتی لازم را در اختیار گذاشته بودیم و همه اماکن، آسایشگاه‌ها و محل استقرار سربازها ضدعفونی می‌شد و ما کمترین میزان ابتلا را داشتیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نگاه ما از ابتدا راهبرد آفندی به ویروس بود و پایین‌ترین آمار ابتلا به کرونا در پادگان‌های ما است، خاطرنشان کرد: در بیمارستان منطقه‌ای ارتش در کرمان آمادگی داریم هر تعداد ستاد کرونا اعلام کند پذیرش کنیم اما شرایط حادی برای در اختیار گذاشتن کل ظرفیت بیمارستان پیش نیامده است.

به گزارش فارس در این آیین از کادر درمان ارتش و خانواده‌های آنان تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول