اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب: حفظ وحدت در این دوران از واجبات است

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی گفت: در این جهان وانفسا که هر کس به نوعی می‌خواهد به ما ضربه بزند نباید با بیان برخی مطالب ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب: حفظ وحدت در این دوران از واجبات است

عبدالسلام کریمی، مشاور رئیس جمهور در امور اقوام، مذاهب و اقلیت‌های دینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به سخنان منتشر شده از امام جمعه اهل سنت آزادشهر، گفت: حفظ وحدت در این عصر و زمان از واجبات است و این نه تنها امروز، بلکه از گذشته هم مدنظر بزرگان اهل سنت و اهل تشیع بوده است.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب اذعان داشت: در احادیث آمده است که المسلم اخ المسلم، و بالاتر از همه اینها حکم صریح آیات قرآنی است که می‌فرمایند انما المومنون اخوه، یعنی این است و جز این نیست که تمامی مسلمانان و مومنان برادر یکدیگرند.

وی افزود: پس باید بین برادران با صلح و آرامش رفتار کرده و این مطالبه خدا و رسول خداست که همه مسلمین با هم زندگی کنند چون ریشه، تنه، قبله و اصول و عقاید و قرآن و خدا و پیامبر آنها یکی است.

کریمی تصریح کرد: اختلاف بین مذاهب اسلامی در استنباطات و اجتهادات است و اختلاف در استنباط مجتهدین و مراجع از منبع واحد قرآن است.

به گفته کریمی، ریشه همه مسلمانان یکی است و این اختلاف در مذهب است نه در دین، و چون دین ما یکی است باید متحد باشیم و در این دنیای وانفسا که هر کس می‌خواهد به نوعی به ما ضربه بزند نباید کاری کرد که ابزار دست دشمن شد و دشمن را خوشحال کرد.

وی عنوان کرد: ویژگی ما باید مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ، باشیم نه اینکه شیعه و سنی علیه همدیگر موضع‌گیری کنند‌، این اختلاف حرام است و این خواسته خدا و رسول اکرم نیست.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب تصریح کرد: خداوند خطاب به همه مسلمین فرموده است، نزاع نکنید و گرنه سست می‌شوید و هیبت و شکوه شما از بین می‌رود پس کسانی که به اختلافات دامن می‌زنند نه شیعه واقعی و نه سنی واقعی هستند.

کریمی اضافه کرد: شیعه واقعی و یا سنی واقعی یکی هستند چون همه دل در گرو اسلام، قرآن، خدا و پیغمبر دارند و باید مانند برادر زندگی کنیم.

وی در ادامه گفت: عشق و علاقه و محبت به اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) خاص یک مذهب نیست بلکه مربوط به دین است و دین حکم می‌کند باید نسبت به نزدیکان پیامبر و اهل بیت مودت و عشق داشته باشیم.

وی همچنین گفت: آیه ۲۳ سوره شورا هم خطاب به پیامبر می‌فرماید، ای پیامبر بگو هیچ مطالبه‌ای جز ابراز عشق و علاقه به نزدیکانم ندارم، پس واجب است همه ما هم در دل و هم در ظاهر به اهل بیت عشق بورزیم و این جزئی از دین ماست.

کریمی ادامه داد: اهل سنت کردستان به درازای تاریخ ثابت کرده که هم و غم آنها علاقه به اهل بیت است و مصادیق آن را در اسامی فرزندان، سوگندهای آنان به امام حسین و یا توسل به امام رضا می‌توان مشاهده کرد پس نباید کاری کرد که این وحدت و عشق و علاقه خدشه‌دار شود.

وی در پایان گفت: همه ما باید تابع رهبری باشیم که می‌فرمایند، نه شیعه و نه سنی نباید به مقدسات، صحبه پیامبر و همسران پیامبر توهین کنند و ما باید تابع چنین رهبری باشیم که همه را به وحدت توصیه می‌کنند و از دامن‌زدن به اختلافات جزئی بر حذر می‌دارند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول