اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

نمایش محصولات منتخب صنعت، معدن و تجارت / وزیر صمت: دفتری تخصصی برای محصولات دانش‌بنیان و خلاق ایجاد می‌شود

همزمان با بیست و پنجمین سالروز ملی صادرات، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت از محصولات منتخب صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان بازدید کردند.

نمایش محصولات منتخب صنعت، معدن و تجارت / وزیر صمت: دفتری تخصصی برای محصولات دانش‌بنیان و  خلاق ایجاد می‌شود

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز و در خانه فناوری و نوآوری صادراتی ایران‌ساخت که نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و خلاق در سال A37 است و محصولات دانش‌بنیان در حوزه های کاربردی گوناگون عرضه می‌شود، بیش از 30 شرکت دانش‌بنیان منتخب محصولات خود را در حوزه های مختلفی چون نفت، گاز، پتروشیمی، صنعت معدن و فناوری‌های پیشرفته در معرض دید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دادند.

 

دفتری برای حمایت از دانش‌بنیان‌ها و صنایع خلاق

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد دفتری تخصصی برای حمایت از محصولات دانش‌بنیان و صنایع خلاق در این وزارتخانه گفت: تمرکزمان روی محصولات دانش‌بنیان و خلاق است و به ویژه بر روی صادرات دستاوردهای شرکت‌های خلاق و صنایع فرهنگی تاکید داریم. ساختار جدید وزارت صمت، توجهی ویژه به محصولات ایران‌ساخت دانش‌بنیان و خلاق خواهد داشت.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی تغییر ساختار در این وزارتخانه برای حمایت از انواع محصولات دانش‌بنیان و خلاق گفت: دفتری در وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از محصولات خلاق، تجهیزات پزشکی، مواد پیشرفته و تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد می‌شود که روند تولید، صنعتی سازی و صادرات این محصولات را قوت ببخشد.

فاطمی امین با اشاره به ساختارسازی در حوزه محصولات ایران‌ساخت گفت: این تغییر رویکرد همزمان با ایجاد پنجره واحد در وزارت صمت، راه را برای ارتقای تولید و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان و خلاق هموار می‌کند. در این مسیر، نقش آفرینی معاونت علمی و فناروی ریاست جمهوری در حمایت و معرفی این شرکت‌ها بسیار اثرگذار و سازنده بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در این بازدید با نقش خانه‌های فناوری و نوآوری صادراتی آشنا شد و در جریان فعالیت دفاتر این خانه‌ها در کشورهای کنیا، روسیه، عراق، چین، ارمنستان و سوریه قرار گرفت.

خانه فناوری و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان و به منظور نمایش محصولات این شرکت‌ها در بازارهای جهانی، ایجاد و راه‌اندازی شده است.

عرضه محصولات دانش‌بنیان، ارائه ایده‌های نوآورانه، ایجاد فضای رقابت‌پذیری با رویکرد صادراتی، ارتقاء زیرساخت‌های تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان، تعامل با کارگزاران صادراتی، دعوت از مهمانان و هیئت ‎های خارجی به منظور بازدید از آخرین دستاوردهای محصولات دانش‌بنیان از اهداف برپایی خانه نوآوری و فناوری در کشورها است.

شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق می‌توانند محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه و ضمن غنا بخشیدن به توانایی‌های صادراتی خود، از فرصت فروش و صادرات این محصولات توسط کارگزاران و بازدیدکنندگان خارجی استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول