اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

اولین جلسه بررسی پرونده کثیرالشاکی «آذویکو» برگزار شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: اولین جلسه بررسی پرونده‌های کثیرالشاکی مربوط به شرکت آذویکو در روز سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد و امیدواریم به زودی مشکلات مالباختگان این پرونده حل و فصل شود.

اولین جلسه بررسی پرونده کثیرالشاکی «آذویکو» برگزار شد

خبرگزاری فارس ـ ابوذر مظفری: بخش دوم جلسه امروز شورای عالی قوه قضائیه حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن قدردانی از برگزاری جلسات تخصصی بررسی پرونده‌های کثیرالشاکی از سوی دادستانی عمومی و انقلاب تهران، اظهار کرد: باید کاری شود که در آینده پرونده‌های کثیرالشاکی کمتری داشته باشیم.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه اگر تدبیر اولیه صورت بگیرد می‌توان تعداد پرونده‌های کثیرالشاکی را کاهش داد عنوان کرد: در پرونده‌هایی که این احتمال وجود دارد بعد از بازداشت فرد مورد نظر تعداد کثیری از مردم از او شکایت ‌کنند، نباید بازداشت صورت بگیرد بلکه باید ترتیبی اتخاذ شود که پس از حصول اطمینان از عدم فرار یا مخفی شدن فرد مورد نظر، وی بتواند رضایت شکات خود را به دست بیاورد و با آنها تسویه کند.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب تهران هم در سخنانی با اشاره به تدبیر صورت گرفته در خصوص حل و فصل پرونده‌های کثیرالشاکی گفت: در دادستانی تهران مقرر شده که روزهای سه‌شنبه هر هفته پرونده‌های کثیرالشاکی با حضور ضابطین مربوطه، معاون دادستان، قاضی مربوطه و نماینده شکات و مالباختگان بررسی شود و در خصوص نحوه پرداخت حقوق مالباختگان تعیین تکلیف صورت بگیرد.

صالحی ادامه داد: اولین جلسه بررسی پرونده‌های کثیرالشاکی مربوط به شرکت آذویکو در روز سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد و امیدواریم به زودی مشکلات مالباختگان این پرونده حل و فصل شود.

وی همچنین با اشاره به ۱۱ بازدید خود طی ۸ روز گذشته از نواحی مختلف دادسراهای تهران، به مشکلات احصا شده رد جریان بازدید و حضور در میدان اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های لازم در جهت مرتفع شدن مسائل انجام شده و برخی از این مشکلات تا آخر هفته جاری مرتفع خواهد شد.

صالحی با اشاره به بازدید خود از انبار اموال تملیکی تهران نیز گفت: در جریان این بازدیدها مقرر شد که در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این کالاها اقدام شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران همچنین به بازدید خود از پارکینگ خودروهای توقیفی مواد مخدر در تهران اشاره کرد و گفت: تا پایان دی ماه کلیه این وسایل نقلیه تعیین تکلیف می‌شوند.

حجت‌الاسلام مظفری رئیس دیوان عدالت اداری هم در سخنانی ضمن قدردانی از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه اخیر هیئت عمومی این دیوان، اظهار کرد: کارگروه خاصی برای تبیین دستورات و خط مشی‌هایی که رئیس قوه قضائیه در جلسه مزبور بر آنها تاکید داشتند، تعیین شده است.

رئیس دیوان عدالت اداری همچنین با اشاره به راه‌اندازی سامانه ثبت لوایح تجدیدنظرخواهی در دفاتر خدمات قضایی از یک ماه پیش، گفت: ظرف این مدت بیش از ۳۰ درصد درخواست‌های تجدیدنظرخواهی از طریق همین سامانه ثبت شده و امیدواریم تا پایان سال صددرصد درخواست‌های تجدیدنظرخواهی در همین سامانه ثبت شود؛ این در حالی است که پیش‌تر مردم از اقصی نقاط کشور برای ثبت تجدیدنظر به تهران می‌آمدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول