اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رایزنی نماینده سازمان ملل در امور سوریه با رئیس‌جمهور لبنان

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در دیدار با رئیس‌جمهور لبنان، درباره تلاش‌های انجام شده برای حل سیاسی بحران سوریه رایزنی کرد.

رایزنی نماینده سازمان ملل در امور سوریه با رئیس‌جمهور لبنان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در رأس یک هیأت با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان دیدار کرد.

بنا به نوشته صفحه توییتری ریاست‌جمهوری لبنان، در این دیدار ، میشل عون در جریان تلاش‌های انجام شده در راستای تحقق راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه قرار گرفت.

بر اساس گزارش «النشره»، عون در این دیدار گفت، جامعه بین‌الملل باید مسؤولیت خود در تسهیل بازگشت آوارگان سوری به کشورشان را بپذیرد بویژه آنکه بیشتر مناطق سوریه امن شده است و امکان بازگشت فراهم است.

وی افزود، بار آوارگان سوری بر وخامت اوضاع اقتصادی و معیشتی لبنان افزوده است.عون در ادامه از تلاش‌های پدرسون در راستای راه‌حل سیاسی بحران سوریه را ستود.

گیر پدرسون در ادامه با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در «عین التینه» نیز دیدار کرد.

پدرسون دیروز (یکشنبه) نیز به سوریه سفر کرد و با «فیصل المقداد» وزیر خارجه این کشور دیدار داشت.

بر اساس گزارش «النشره»، وی پس از دیدار با المقداد گفت: طی رایزنی‌ها با مقامات عربی، آمریکایی و اروپایی، امکان آغاز گشایش تدریجی در برقراری ارتباط با سوریه را احساس کردم.

المقداد هم در این دیدار به «نقش مخرب» دولت ترکیه و «اقدامات خصمانه و غیرانسانی» آن مانند عدم تعهد به برون‌رفت نشست آستانه، تلاش برای دادن هویت ترکی به مناطق تحت اشغال یا قطع آب در «الحسکه» در نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه اشاره کرد و گفت، اینها در چارچوب حمایت مستمر ترکیه از گروه‌های تروریستی و تلاش‌های ناامیدانه آن برای جلوگیری از تحکیم ثبات در سوریه انجام می‌شود.

المقداد در ادامه بر اهمیت عدم مداخلات خارجی در کار کمیته قانون اساسی سوریه تأکید کرد و گفت، گفت‌وگوها باید سوری-سوری باشد و در راستای خدمت به دستورکارهای کشورهای دشمن با سوریه نباشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول