اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر پس از ۱۰ سال/ ۹۰ بزرگراه تهران تکمیل نشده است

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر، با ۹۰ درصد پیشرفت باقیمانده بود و طی ۲ ماه گذشته به سرانجام رسید.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر پس از ۱۰ سال/ ۹۰ بزرگراه تهران تکمیل نشده است

به گزارش خبرنگار فارس، صبح امروز، فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر به همراه پل های جهتی اتصال بزرگراه امام رضا(ع) به بزرگراه شهید نجفی رستگار طی مراسمی با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران پیش از افتتاح این پروژه ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بخش های آماده بهره برداری در فاز نهایی تقاطع غیرهمسطح سه راه باقرشهر شامل بخش تندروی شمال به جنوب جاده تهران- قم، تندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، کندروی جنوب به شمال جاده قم – تهران، زیرگذر شرق به غرب جاده قمصر به بزرگراه علامه عسگری و غرب به شرق بزرگراه علامه عسگری به جاده قمصر، دوربرگردان های شمال به شمال و جنوب به جنوب جاده قدیم قم، راستگرد جاده قدیم قم-تهران به شرق بلوار علامه عسگری شرق و جاده قمصر و نیز راستگرد بلوار علامه عسگری شرق به باقرشهر است، گفت: 90 درصد از پیشرفت عملیات اجرایی این تقاطع غیرهمسطح طی 10 سال گذشته انجام شده بود اما بخش باقی مانده پروژه که حدود 10 درصد عملیات اجرایی بوده است  طی 2 ماه گذشته به سرانجام رسید.
وی ادامه داد:  با گشایش بخش های آماده بهره برداری، جریان ترافیک بر طرح اصلی پروژه منطبق شده و ضمن تسهیل سفرهای برون شهری، شاهد کاهش بار ترافیک، کاهش زمان سفر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهیم بود. 

شعبانی میزان هزینه کرد برای این پروژه را در دو فاز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و اظهار داشت: این طرح معارض آنچنانی نداشته و نیازمند همت مدیریتی بوده است.

وی از کاهش ترافیک محدوده بهشت زهرای تهران با افتتاح این پروژه خبر داد و ابراز داشت: در ۳ جلسه ای که با مدیرعامل بهشت زهرا داشتیم، تصمیم گرفته شد تا دسترسی های ورودی و خروجی این محدوده  اصلاح شود.
شعبانی تاکید کرد:  ورودی خروجی های بهشت زهرا، متعدد و ناموزون است و کندروهای بدنه بهشت زهرا کامل نیست و در طرح جامع بهشت زهرا این ضعف ها دیده می شود.
معاون شهردار تهران تاکید کرد:  دسترسی های داخلی بهشت زهرا هم باید اصلاح شود.

وی در خصوص تکمیل پروژه بزرگراهی شهید رستگاری گفت: تا به حال ۵۰ میلیارد برای این پروژه هزینه شده است اما چون  از کمربندی تهران عبور کرده است،  معارضین زیادی دارد.

شعبانی با بیان اینکه  بار  ترافیکی شرقی تهران را باید از بدنه شهر فاصله دهیم، ابراز داشت: 
همچنین پروژه بزرگراهی شهید شوشتری تکمیل کننده رینگ شرقی تهران است و به ترتیب ورود خودروهای سنگین به داخل شهر کنترل می‌شود.
وی درباره وضعیت ترافیکی شهر تهران توضیح داد: حدود ۹۰ تقاطع بزرگراهی تهران هنوز کامل نیست و لوپ رمپ و پل ندارد و با تکمیل این پروژه های عبور و مرور و آلودگی و مصرف سوخت کنترل می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول