اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

دولت برای نرخ بلیط شناورها تدبیر کند/ هزینه فرسودگی ناوگان را از مردم نگیرید

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: دولت باید برای نرخ شناورها چاره‌اندیشی و تدبیر کند تا بتوان بدون فشار به مردم و همچنین ایجاد مشکل برای شناورداران، معضل قیمت بلیط را به بهترین نحو حل کرد.

دولت برای نرخ بلیط شناورها تدبیر کند/ هزینه فرسودگی ناوگان را از مردم نگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، شیخ عبدالرحیم خطیبی عصر یکشنبه در جلسه صحن رسمی شورای اسلامی شهر قشم بیان کرد: مردم دچار مشکل هستند و باید به آنان تخفیف داد و در این اوضاع نامناسب اقتصادی، بدون ایجاد مشکلات بزرگتر برای ملت غیور ایران اسلامی، آنان را خشنود کرد.

وی با اشاره به هزینه استهلاک بالای شناورها به دلیل فرسودگی، افزود: شناورهای موجود در مسیرهای دریایی عمدتا به صورت دست دوم و سوم خریداری شده باعث هزینه تراشی و فرسودگی شده که نیازمند هزینه ای است که تنها با همت دولت قابل انجام است.

وی از کیفیت پایین خدمات شناورهای مسافربری دریایی گفت و افزود: برخی از شناورهای مسیرهای دریایی، مسیر 40 دقیقه ای را در دو برابر زمان مورد نیاز می‌پیمایند و این در حالیست که می خواهند هزینه مستهلک شدن شناور خود را به وسیله افزایش قیمت بلیط و از طریق مردم جبران کنند.

شیخ خطیبی اظهار داشت: متاسفانه زمان تردد شناورها بر اساس تقاضای گردشگران تعیین شده و شهروندان و شاغلین در قشم یا بندرعباس که روزانه در این مسیر تردد می کنند را با مشکلات فراوانی روبرو کرده است.

وی از افزایش قیمت جهشی انتقاد کرد و افزود: این افزایش به صلاح کشور و مردم نیست و باید این مصوبه و قیمت متوقف یا تعدیل شود.

هم اکنون 30 شناور در مسیر 22 کیلومتری بندرعباس تا قشم مشغول به فعالیت هستند. قیمت بلیط قشموندان 250 هزار ریال برای قشم به بندرعباس و 100 هزار ریال برای مسیر 20 کیلومتری هرمز است. طبق بخشنامه متوقف شده، قرار بود قیمت بلیط برای قشم- بندرعباس به 450 هزار ریال برای قشموندان و برای مسیر هرمز 150 هزار ریال برای هرمزوندان و در هردو مسیر 600 هزار ریال برای گردشگران افزایش یابد که با مخالفت جدی ائمه جمعه، شوراهای اسلامی، رسانه‌ها و مردم فعلا این رقم تا بررسی دقیق و مشورت با مسئولان قشم و هرمز با نرخ قبلی محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/88050

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول