اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مقاوم سازی بیش از ۲۳۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان فارس

معاون بازسازی بنیاد مسکن فارس گفت: اجرای طرح‌های مقاوم سازی اکنون روستا‌های فارس در برابر زمین لرزه‌های بالای ۵ ریشتر هم مقاوم است.

مقاوم سازی بیش از ۲۳۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، فرج‌الله نصیری،‌معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس اظهار کرد: اکثر واحد‌های مسکونی روستا‌های فارس در برابر زمین‌لرزه‌های با قدرت ۵ ریشتر و بیشتر هم مقاوم است.

وی گفت: داشتن مسکن روستایی مقاوم یک حق اجتماعی برای روستاییان است و بنیاد مسکن با همه توان این مطالبه روستاییان را پیگیری می‌کند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس در خصوص پیشرفت فیزیکی مسکن محرومین و بررسی روند معرفی متقاضیان تسهیلات مقاوم سازی، افزود: با اجرای طرح‌های مقاوم سازی اکنون روستا‌های ما در برابر زمین لرزه‌های بالای ۵ ریشتر هم مقاوم است.

نصیری بیان کرد: بنیاد مسکن اجرای این طرح‌ها را در بسیاری از روستا‌های استان فارس کلید زد و اکنون شاخص مقاوم سازی روستا‌ها در استان فارس فراتر از متوسط کشوری است.

وی عنوان کرد: از ابتدای اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی در فارس تاکنون ۲۳۵ هزار و ۲۶۸ واحد مسکن روستایی مقاوم سازی، نوسازی و بازسازی شده که ۵۶.۸ درصد خانوار روستایی از آن بهره‌مند شده‌اند.

نصیری ادامه داد: از ابتدای طرح صدور اسناد مالکیت در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز تاکنون ۳۱ هزار و ۳۲۷ جلد سند شهری صادر شده که ۱۷.۵ درصد خانوار شهری از آن بهره‌مند شده‌اند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن فارس اضافه کرد: همچنین از ابتدای اجرای این طرح در روستا‌ها تا کنون ۲۷۷ هزار و ۲۶۸ جلد سند روستایی صادر شده که ۶۸.۳ درصد از خانوار‌های روستایی از آن بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول