اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

‌آلودگی هوا و شرایط ناسالم جوی برای همه گروه‌‌های سنی/لزوم مدیریت منابع آلاینده

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از سه‌شنبه ۲۳ آذر تا پنج‌شنبه ۲۵ آذر در تهران، اصفهان و کرج، افزایش شاخص کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌های سنی، پیش‌بینی می‌شود.

‌آلودگی هوا و شرایط ناسالم جوی برای همه گروه‌‌های سنی/لزوم مدیریت منابع آلاینده

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: در  پنج روز آینده جوی پایدار در اغلب نقاط کشور حاکم است که در مناطق صنعتی و پرتردد موجب انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا به خصوص در روزهای سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته جاری می‌شود.

وی افزود: روز سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۳ در تهران و اصفهان، روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ در تهران، اصفهان و کرج‌ و روز پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۲۵ در تهران، اصفهان و کرج، افزایش شاخص کیفیت هوا و احتمال افزایش غلظت آلاینده‌های جوی تا شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها و در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در مناطق پر تردد و صنعتی پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می‌شود مدیریت جهت کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای همه گروه‌های سنی و اجتناب از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در دستور کار باشد.

اصغری ادامه داد: روز دوشنبه 22 آذر در سواحل خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده داریم و در ارتفاعات بارش پراکنده برف هم پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ از فردا تا چهارشنبه 24 آذر در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و خیزش گردوخاک داریم و اواخر وقت پنجشنبه سامانه بارشی نوار غربی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد و روز جمعه 26 آذر بر شدت گستره آن در نیمه غربی کشور افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: در دو روز آینده کاهش 6 تا 8 درجه‌ای دما در شرق و شمال شرق کشور خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار محلی، در بعد ازظهر غبارآلوده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه هوا فردا در تهران 13 و 4 درجه خواهد بود.

اصغری گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 28 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و بیرجند و همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر و شهر‌کرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول