اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

حداد عادل: حفظ و توسعه زبان فارسی وظیفه ملی و شرعی ماست

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در همایش آموزش زبان فارسی در جامعةالمصطفی العالمیه قم گفت: زبان فارسی در ۴۰ سال اخیر از اندیشه‌های انقلابی هم بهره‌مند و حامل پیام جدیدی برای جهان شده است. حفظ و توسعه این زبان در داخل و خارج وظیفه ملی و شرعی ماست.

حداد عادل: حفظ و توسعه زبان فارسی وظیفه ملی و شرعی ماست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در همایش آموزش زبان فارسی که پیش از ظهر امروز در جامعةالمصطفی العالمیه قم برگزار شد، گفت: اگر یک ملت زبان نیرومند داشته باشد، می‌تواند نقش موثری در جهان ایفا کند. در طول تاریخ هر ملتی که زبان و ادبیات قوی داشته قوی‌تر بوده و رابطه مستقیمی بین قوت فرهنگی و اقتدار یک کشور است.

وی با بیان اینکه زبان فارسی زبان دوم دنیای اسلام است، افزود: این زبان خودش را با الفبای عربی تطبیق داده و به عنوان یک بازوی قدرتمند برای اسلام در آمده و طوری شد که گسترش اسلام در شرق ایران به برکت زبان فارسی حاصل شد.

غلامعلی حداد عادل زبان فارسی را سرمایه‌ای برای ملت ایران دانست و اضافه کرد: زبان فارسی در ۴۰ سال اخیر از اندیشه‌های انقلابی هم بهره‌مند و حامل پیام جدیدی برای جهان شده است. حفظ و توسعه این زبان در داخل و خارج وظیفه ملی و شرعی ماست.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در ادامه گفت: تخصص آموزش هر علمی یک تخصص جدا از خود آن علم است مثلا متخصص ریاضی جدای از متخصص آموزش ریاضی است. این امر درباره زبان هم صادق است و البته یک بُعد فوق تخصصی هم دارد که آموزش آن به غیرفارسی زبانان است.

 حداد عادل جامعةالمصطفی (ص) را از دستاوردهای شگفت انگیز انقلاب‌اسلامی نام برد و افزود: از حیث آموزش زبان فارسی جامعةالمصطفی (ص) هم یک کار شگفت‌انگیز در آموزش و گسترش زبان فارسی کرده است. دانشگاهی‌های ما تصور نمی‌کردند در قم چنین اتفاقی بیفتد. این کار حیرت آور جز با انگیزه ایمانی میسر نشده چون برای یک هدف متعالی بوده است.

گفتنی است در این همایش رونمایی از کتاب‌های جدید جامعةالمصطفی (ص) در موضوع آموزش زبان فارسی برگزار شد. این مجموعه کتاب‌ها با همکاری ۱۰ مرکز آموزشی تدوین شده است  و ۳۰ نفر از متخصصان در آماده سازی آن‌ها که در ۱۳ جلد و ۳ سطح تالیف شده، مشارکت داشته‌اند.

انتهای پیام/۷۸۰۰۵/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول