اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

همرسانی نیازهای فناورانه سازمان‌های دولتی با پژوهشگران و فناوران

معاون پژوهشی وزارت علوم برگزاری نمایشگاه تستا را همرسانی نیازهای فناورانه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با پژوهشگران و فناوران عنوان کرد.

همرسانی نیازهای فناورانه سازمان‌های دولتی با پژوهشگران و فناوران

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، پیمان صالحی با اشاره به برگزاری نمایشگاه تستا اظهار کرد: امسال در کنار برگزاری نمایشگاه پژوهش و فناوری، بخشی به عنوان نمایشگاه تستا فعال شده است که این نمایشگاه بیشتر همرسانی نیازهای فناورانه سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی با پژوهشگران و فناوران است.
معاون پژوهشی وزارت علوم افزود:‌ در کشور فناوران بسیار خوبی وجود دارند اما ممکن است از نیازهایی که سازمان‌ها و بخش‌های دولتی و خصوصی برای تولیدات خود دارند، اطلاع نداشته باشند. بنابراین نمایشگاه تستا نقش همرسانی سازمان‌هایی است که نیازهای خود را دارند و در مقابل فناوران زیادی از این نیازها بازدید می‌کنند و در نهایت اگر فناوران آمادگی داشته باشند که حل مساله صورت بگیرد، این هماهنگی انجام می‌شود و در نهایت به عقد قرارداد ختم می‌شود و این کار با نظارت وزارت علوم انجام می‌شود.
همچنین علی خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه تستا بستر خوبی برای دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری است، گفت: یکی از ویژگی‌های دیگر نمایشگاه بحث BTOB است که بستری را ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان با یکدیگر تعامل کنند و بتوانند از همدیگر محصولاتی را خریداری کنند و در نهایت انتقال فناوری انجام شود.
وی تاکید کرد:‌ نمایشگاه تستا بستر خوبی برای دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری است تا اگر نیازی وجود دارد در این نمایشگاه مشخص کنند و طی قراردادی این نیازها را برآورده کنند.
سومین دوره نمایشگاه تستا با هدف ارائه نیازهای پژوهشی و فناورانه، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و فناوری‌های توسعه‌یافته و همچنین برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری از تاریخ ۲۳ تا ۲۶ آذر ماه سال ۱۴۰۰، برگزار می‌شود.
نمایشگاه تستا ۱۴۰۰ با مشارکت دبیرخانه شورای عالی عتف، مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار می‌شود. 
گفتنی است در نمایشگاه امسال وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت جهاد کشاورزی بصورت دستگاهی حضور خواهند داشت و مجموعه نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه را به‌صورت یکپارچه ارائه خواهند داد. همچنین پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و پژوهشگاه نیرو مجموعه نیازهای دستگاه‌های اجرایی مربوطه، به ترتیب وزارت نفت، سازمان انرژی اتمی و وزارت نیرو، را به فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان عرضه خواهند کرد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، هلدینگ صنایع شوینده، کانون صنایع لوازم خانگی، گروه صنعتی بارز نیز از جمله شرکت‌های حاضر در نمایشگاه جهت ارائه نیازمندی های پژوهش و فناوری خود می­باشند. به علاوه، با توجه به اهمیت حمایت و تأمین مالی از تفاهم نامه‌های منعقد شده فی مابین عرضه و تقاضا، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری با هدف پشتیبانی مالی در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول