اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

دختران قم ستاره‌های جام جهانی هندبال

دختران ملی‌پوش هندبال استان قم با درخشش در ترکیب تیم ملی بزرگسالان ایران تا کنون سه عنوان برترین بازیکن جام را به خود اختصاص داده‌اند.

دختران قم ستاره‌های جام جهانی هندبال

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بازیکنان نخبه و شایسته‌ای که از دهه ۱۳۸۰ و از دوران دانش‌آموزی زیر نظر یکی از بهترین‌ مربیان حال حاضر هندبال ایران یعنی زهرا احمدی‌نیا مربی با سابقه هندبال استان قم وارد این رشته ورزشی شده‌اند، اکنون در بزرگترین میدان جهانی این رشته برای ورزش قم افتخار آفرین هستند.

این بازیکنان فاطمه خلیلی‌، الناز قاسمی و نوریه عباسی هستند که از قهرمانی نوجوانان ایران در این رشته حضور دارند و پس از بازی در لیگ‌های دسته‌های برتر، اول، دوم و عضویت تیم‌های ملی ایران در مسابقات مختلف برون‌مرزی و تیم‌های مختلف باشگاهی، برای نخستین‌بار به جام جهانی رفته‌اند.

دستاورد حضور در بزرگترین رویداد هندبالی جهان یعنی جام جهانی ۲۰۲۱ حاصل حضور درخشان تیم ملی هندبال زنان ایران در مسابقات اخیر قهرمانی آسیا است که با قرار گرفتن در جمع چهار تیم برتر و کسب نخستین مجوز صعود به جام جهانی همراه شد تا عباسی، قاسمی و خلیلی نخستین دختران هندبال قم در جام جهانی لقب بگیرند.

در حالی که مسابقات ۲۰۲۱ هندبال قهرمانی جهان در کشور اسپانیا برگزار می‌شود سه ملی‌پوش قمی نیز هم اکنون در این کشور حضور دارند و اگر چه تیم ملی تجربه رویارویی با تیم‌های مطرح دنیا را ندارد و نتیجه تمام بازی‌های خود را واگذار کرده، اما ملی‌پوشان قم به واسطه نمایش بسیار خوبی که علیرغم باخت تیم ملی مقابل حریفان ارائه می‌کنند، در میان تعجب تمام حاضرین در مسابقات جهانی تا کنون سه بار به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده‌اند.

ابتدا فاطمه خلیلی که به عنوان سنگربان در ترکیب اصلی تیم ملی بازی می‌کند ابتدا مقابل تیم ملی نروژ با درخشش خیره کننده خود و بارها نجات دروازه تیم ملی ایران برترین بازیکن میدان لقب گرفت و سپس در بازی برابر تیم ملی آنگولا برای دومین بار عنوان برترین بازیکن زمین را به خود اختصاص داد.

همچنین دیگر ملی‌پوش هندبال قم یعنی الناز قاسمی در بازی تیم ملی ایران مقابل تیم ملی ازبکستان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، ضمن اینکه الناز قاسمی و نوریه عباسی از گلزنان تیم ملی هندبال کشورمان در بازی‌های این دوره جام جهانی ۲۰۲۱ به میزبانی اسپانیا محسوب می‌شوند.

انتهای پیام / ۷۸۰۰۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول