اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

سیر صعودی اجاره بهای اماکن صنفی دلیل مهم افزایش قیمت کالا و خدمات است

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: افزایش اجاره بها ی اماکن صنفی در طی سالیان اخیر یکی از دلایل مهم افزایش قیمت کالا و خدمات در استان زنجان است.

سیر صعودی اجاره بهای اماکن صنفی دلیل مهم افزایش قیمت کالا و خدمات است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ناصر فغفوری در پانزدهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از صنوف استان به صورت استیجاری فعالیت می‌کنند، بالا بودن اجاره بهای این واحدها زمینه گرانفروشی برخی صنوف را فراهم می‌کند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون در استان بیش از 7 هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب وجود دارد که بخش عمده این واحدها به صورت استیجاری هستند.
وی افزود: بیش از 95 درصد صنوف فاقد پروانه کسب استان و نیز افراد متقاضی تغییر مکان در پروانه کسب دارای محل استیجاری هستند.
فغفوری یادآور شد: هم اکنون اجاره بهای اماکن صنفی در برخی نقاط زنجان بیش از سایر استان‌هاست و این امر نباید باعث شود بخشی از هزینه‌ها از جیب مردم تامین شود.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به افزایش فروش اینترنتی در صنوف استان عنوان کرد: میزان فروش غیرحضوری و الکترونیکی پیش از شیوع کرونا در استان حدود 4 درصد بود که این میزان هم اکنون به 17 درصد رسیده است.
شایان ذکر است در پایان این جلسه مصوبه کشوری واگذاری امور غله و خدمات بازرگانی و نظارت بر توزیع آرد و نان و نیز انتقال دبیرخانه گندم ، آرد و نان به سازمان جهاد کشاورزی مطرح و مصوب شد.

انتهای پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول