اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| ثبت 4500 امضا برای پویش «خطر نایاب شدن پوشاک مناسب در کشور»

با توجه به افزایش تعداد امضا‌های پویش «خطر نایاب شدن پوشاک مناسب در کشور» به بیش از 4 هزار و 500 امضا، پیگیری این پویش مردمی از مسئولان مربوطه در دستور کار خبرگزاری فارس گرفته است.

فارس من| ثبت 4500 امضا برای پویش «خطر نایاب شدن پوشاک مناسب در کشور»

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از معضلات سال‌های اخیر برای خرید پوشاک از بازار، عدم عرضه پوشاک مناسب با شئونات اسلامی است. عرضه پوشاک نامناسب از قبیل شلوار‌های زاپ‌دار،  شلوارهای کوتاه، مانتوهای جلو باز، توری و آستین‌کوتاه  در بازار باعث شده برخی به صورت خود خواسته و برخی نیز به صورت ناخواسته و به علت عدم عرضه البسه مناسب با شئونات اسلامی،  از این نوع پوشاک استفاده کنند و به نوعی باعث ترویج فرهنگ بدحجابی در جامعه اسلامی شوند. 

عدم عرضه پوشاک  مناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی، امروز به دغدغه بسیاری از خانواده‌ها و جوانان تبدیل شده است، بطوری که سید محمد رسول تراب به نمایندگی از سوی این خانواده‌ها،  با ایجاد پویش «خطر نایاب شدن پوشاک  مناسب در کشور » در سامانه مردمی فارس من  طی چند روز اخیر بیش از 4 هزار و 500  امضا موافق کسب کرده است. 

بنابراین خبرگزاری فارس براساس اصل توجه به خواسته‌های مردمی، پیگیری این پویش را در دستور کار قرار داده است و قرار است از مسئولان مربوطه این موضوع را پیگیری کند، بر همین اساس خبرنگار اقتصادی فارس با سردبیر این پویش به گفت‌وگو پرداخته است. 

در این رابطه سید محمد رسول تراب گفت: مدتی پیش با ثبت یک استوری در فضای مجازی متوجه شدم که بسیاری از مردم برای خرید پوشاک مناسب و متعارف از بازار به علت کمتر عرضه شدن این نوع پوشاک دچار مشکل هستند. 

این فعال فرهنگی در فضای مجازی بیان داشت: بعد از انتشار آن استوری و ارسال نظرات مردمی،  معضل عدم یافتن البسه مناسب از بازار از سوی بسیاری مطرح شد و عده‌ای حتی بیان داشتند که به علت پیدا نکردن لباس مناسب مجبور به خرید و استفاده از این نوع پوشاک هستند. 

وی با اشاره به عرضه فراوان شلوارهای کوتاه، زاپ‌دار، مانتوهای توری و جلو باز در بازار اظهار داشت: در حالی که جامعه ما یک جامعه اسلامی است متاسفانه عرضه پوشاک مناسب کاهش یافته و در مقابل پوشاک نامناسب به وفور در بازار و فروشگاه‌ها یافت می‌شود. 

تراب بیان داشت: در مواردی نیز قیمت البسه نامتعارف ارزان‌تر از البسه مناسب است و همین موضوع باعث می‌شود گرایش افراد به سمت پوشاک نامناسب بیشتر شود. 

وی بیان داشت: با توجه به مسائل مطرح شده تصمیم گرفتم تا پویشی را ایجاد کنم و از طریق جمع‌آوری آراء مردمی از نهادها و سازمان‌های مربوط مانند وزارت ارشاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان تعزیرات و ... خواستار شویم تا نظارت بیشتری بر تولیدات پوشاک و عرضه آن داشته باشند. 

وی اظهار داشت: متاسفانه یکی از معضلات این بخش آن است که قیمت واردات پارچه برای البسه نامتعارف ارزان‌تر از پارچه‌ها برای سایر پوشاک است و همین موضوع نشان می‌دهد که موضوع تهاجم فرهنگی نیز در میان است. 

تراب اظهار داشت: معضل کمیاب بودن البسه مناسب با شئونات اسلامی فقط مربوط به پوشاک بانوان نیست و در مورد پوشاک آقایان نیز این معضل کاملا مشهود است. 

برای حمایت از این کمپین می‌توانید به صفحه فارس من در خبرگزاری فارس مراجعه کنید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول