اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«کامل‌اف»: استراتژی ازبکستان تبدیل همکاری‌های منطقه‌ای به عامل رشد اقتصادی است

وزیر امور خارجه ازبکستان گفت: استراتژی سیاست خارجی ازبکستان تبدیل همکاری‌های منطقه‌ای به عاملی برای رشد اقتصادی است.

«کامل‌اف»: استراتژی ازبکستان تبدیل همکاری‌های منطقه‌ای به عامل رشد اقتصادی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان در میزگردی به موضوع «سیاست خارجی ازبکستان جدید: سیر، دستیابی و چشم اندازها» با حضور مقامات وزارت امور خارجه ازبکستان، روسای سفارتخانه‌های کشورهای خارجی و نمایندگی‌های سازمان‌های بین المللی مقیم شهر «تاشکند» گفت: تحکیم روابط حسن همجواری و شراکت راهبردی  با کشورهای آسیای مرکزی از مهم ترین وظایف است.

در این مراسم چهره جدید ازبکستان در عرصه بین المللی تبادل نظر، ابعاد روز و اولویت‌های اصلی فعالیت سیاست خارجی کشور و همچنین نتایج به دست آمده طی سال‌های اخیر در زمینه سیاست خارجی بررسی شد.

کامل‌اف ضمن سخنرانی در این مراسم اظهار داشت: سال 2021 میلادی برای ازبکستان به ویژه در روابط بین المللی همراه با رویدادهای مهم سیاسی و روابط پرثمر دیپلماتیک بود. سفرهایی در سطوح عالی و بالا انجام شد و گفت و گوهایی در قالب‌های دوجانبه و چندجانبه با همکاران کلیدی سیاست خارجی تشدید شد.

وزیر امور خارجه ازبکستان خاطرنشان کرد: هدف اصلی استراتژی سیاست خارجی ازبکستان در سال نو میلادی، همچنان توسعه، پویایی و رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، سکولاریسم و دموکراتیک کشور است. تحکیم روابط حسن همجواری و شراکت راهبردی با کشورهای آسیای مرکزی یکی از مهم ترین وظایف کشور خواهد بود.

کامل‌اف همچنین بر اهمیت برخورد مشترک جامعه جهانی نسبت به افغانستان، ضمن جلوگیری از انزوای بین المللی این کشور و ایجاد بحران گسترده، تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ادامه داد: به طور کلی، استراتژی سیاست خارجی ازبکستان تبدیل همکاری های منطقه‌ای به یک عامل رشد اقتصادی، مدرن سازی و توسعه پایدار کشور، تحکیم آمادگی برای پاسخگویی در برابر ستیزه جویی‌های جهان  معاصر است.

روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک کشورهای خارجی نیز در این میزگرد بر دستیابی‌های جدی که ازبکستان جدید در سال‌های اخیر تحت ریاست «شوکت میرضیایف» به دست آورده، تاکید کردند.

همچنین بر تشدید شراکت و همکاری‌های متقابلا سودمند با تمام کشورهای خارجی به خصوص در زمینه‌های بازرگانی، سرمایه گذاری، توسعه روابط حمل و نقلی- مخابراتی تاکید شد.

روسای نمایندگی‌های سیاسی خارجی همچنین بر فعالیت قابل ملاحظه ازبکستان در چارچوب ساختارهای چندجانبه، انتخاب این کشور به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، ابتکارات مطرح شده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ریاست در سازمان همکاری شانگهای و سازمان همکاری اقتصادی، همکاری‌های پرثمر با دیگر سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای اشاره کردند.

شرکت کنندگان این میزگرد بر رشد قابل ملاحظه فعالیت و نقش ازبکستان در منطقه آسیای مرکزی و به طور کلی در عرصه بین المللی تاکید کردند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول