اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

کاهش سهمیه سوخت دیزلی/ کرج بنزین یورو می‌سوزاند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز گفت: بر اساس تصمیم کارگروه کشوری راهبری سیستم جامع پیمایش، سهمیه پایه گازوئیل خودروهای دیزلی اندکی کاهش یافته است.

کاهش سهمیه سوخت دیزلی/ کرج بنزین یورو می‌سوزاند

مجتبی دلبری،  مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، در مورد نحوه اختصاص سهمیه گازوئیل به خودروهای دیزلی، گفت: اختصاص سهمیه به خودروهای دیزلی براساس مصوبات کارگروه راهبری سیستم جامع پیمایش به دو بخش تقسیم شده  که به صورت کشوری تقسیم بندی و اجرا می‌شود. 

وی افزود: در خصوص خودروهای فعال درون شهری که شهرداری متولی کار است؛ مالک خودرو با ثبت نام در سایت جامع حمل و نقل درون شهری UTCMS.ir و با دریافت پروانه فعالیت از شهرداری، در اپلیکیشن مخصوص مالکان خودرو  ثبت نام می کند و سهمیه آن بر اساس سهمیه پایه و  عملکرد در اپلیکیشن  مورد نظر در کارت سوخت آنها واریز می‌شود. 

این مقام مسؤول گفت: راهداری متولی امر برای  خودروهای خارج شهر است که سوخت مورد نیاز هر خودرو با صدور  بارنامه در سیستم جامع توسط راهداری، به ازای کیلومتر از مبدا تا مقصد و بر مبنای ظرفیت خودرو در کارت سوخت شارژ می شود. ضمن اینکه سهمیه سوخت این خودروها از ۱۱ تا ۲۵ هر ماه،  در اول ماه بعد شارژ می‌شود و از ۲۶ هر ماه تا ۱۰ ماه بعد در سهمیه شانزدهم ماه بعد شارژ می شود. 

سهمیه سوخت خودروهای دیزلی

وی همچنین کاهش سهمیه گازوییل خودروهای دیزلی را تایید کرد و گفت: بر مبنای تصمیم کارگروه کشوری راهبری سیستم جامع پیمایش، در بخش سهمیه پایه کاهش صورت گرفته و در بیشترین مقدار  در حد ۱۵۰ لیتر  سهمیه کاهش داشته است.‌

کارت آزاد سوخت

دلبری با اشاره به اینکه کارت آزاد برای قیمت آزاد سوخت نیست، افزود: بر اساس دستورالعمل موجود، کارت آزاد جایگاه ها برای سوخت اضطراری  خودروهایی  درنظر گرفته شده که سوخت آنها کم است، کارت سوختشان  مفقود شده و یا در راه مانده اند که حداکثر ۱۰۰ لیتر برای یک نوبت شارژ می‌شود. ۹ جایگاه در استان برای دریافت سوخت اضطراری مشخص شده که فقط در همان جایگاه ها شارژ می‌شود.

آلودگی هوا و بنزین یورو در البرز 

وی در خصوص آلودگی هوا و توزیع بنزین یورو ۴ در استان، گفت: سهمیه استان البرز  یک میلیون و ۲۰۰ هزارلیتر بنزین یورو بود اما بر اساس مصوبه هیات وزیران مبنی بر اینکه در کلانشهرها باید سوخت استاندارد یورو توزیع شود، با رایزنی‌های صورت گرفته روزانه  یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین یورو و ۶۰۰ هزار لیتر نفت گاز یورو در جایگاه های محدوده کلانشهر کرج  توزیع می‌شود.

برای دریافت نفت سفید  ثبت نام در سامانه ضرورت دارد

مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی البرز در خصوص نحوه توزیع نفت سفید در استان گفت: از دو سال گذشته متقاضیان دریافت نفت سفید در سطح کشور، در سایت تجارت آسان ثبت نام می کنند و سهمیه آنها بر اساس سهمیه ای که به‌صورت متمرکز و استانی اعلام می شود در کارت بانکی آنها شارژ می شود که برای دریافت سهمیه باید به نزدیکترین فروشنده مراجعه کنند و در کارتخوانی که پیش بینی شده از سهمیه استفاده کنند. 

وی افزود: نفت سفید برای کسانی که در سامانه ثبت نام نکرده اند، به میزان  ۱۰۰ لیتر به صورت اضطراری و در  یک نوبت  از طریق نواحی عرضه می شود. این افراد نی توانتد از طریق ثبت نام در دفاتر پیشخوان دولت  سهمیه خود  را دریافت کنند.

وضعیت گاز مایع در البرز

دلبری در ادامه با بیان اینکه هیچ مشکلی در خصوص تامین گاز مایع در استان نداریم، گفت: در  سال گذشته با آغاز ثبت نام گاز مایع و نفت سفید در سامانه، ساماندهی انجام و مصرف کنندگان واقعی شناسایی شدند. حدود ۱۱ هزار مصرف کننده واقعی  گاز مایع  در استان شناسایی شد که با در نظر گرفتن  سهمیه ماهانه  ۴۴ کیلو برای هر متقاضی،  حدود ۵۰۰ تن گاز مایع  نیاز واقعی استان است.

وی اضافه کرد: در ماه گذشته  ۲ هزار و ۲۳۰ تن گازمایع وارد استان البرز  شد. که با توجه به تیاز واقعی استان هیچ مشکلی در تامین گاز مایع نداریم. معمولا بحران کمبود گاز مایع  در آبان و آذرماه است که خوشبختانه مشکلی نداشتیم و پیش بینی می‌شود در ماه های آینده هم  مشکلی برای تامین گاز مایع نداشته باشیم.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول