اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 8 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

قیمت نفت طی هفته گذشته 8 درصد رشد قیمتی داشت که بیشترین افزایش هفتگی از اواخر ماه آگوست به شمار می‌رود.

افزایش 8 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه احساس حاکم بر بازار با کاهش نگرانی‌ها در مورد تاثیرات سویه اُمیکرون ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی و تقاضا برای سوخت، تقویت شد، قیمت نفت در روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت و بیشترین افزایش هفتگی از اواخر ماه آگوست را ثبت کرد.

هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا، طی هفته گذشته، حدود 8 درصد رشد قیمتی را ثبت کردند که نخستین هفته افزایشی در 7 هفته گذشته به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت برنت با 73 سنت افزایش 75.15 دلار فروخته شد. نفت برنت روز پنج شنبه 1.9 درصد کاهش یافته بود.

نفت خام آمریکا نیز با 73 سنت افزایش 71.67 دلار معامله شد. نفت خام امریکا در روز پنج شنبه در میانه معاملات پرنوسان 2 درصد از ارزش خود را از دست داده بود.

فیل فلین، تحلیلگر ارشد بازار نفت در شیکاگو گفت: «تاجران نفتی از شوک بیرون آمدند و احساس می‌کنند که روند قیمت‌ها افزایشی شود، چراکه  آنها انتظارات خود از تقاضا برای نفت را پس از مشخص شدن عواقب سویه اُمیکرون ویروس کرونا تغییر داده‌اند.»

آمارهای دولتی نشان داد، قیمت‌های مصرف کننده در آمریکا در ماه نوامبر افزایش یافت و بیشترین افزایش سالانه از سال 1982 را ثبت کرد و این امر سبب غالب شدن احساس افزایشی حاکم بر بازار شد.

در اوایل هفته گذشته، بازار نفت حدود نیمی از خسارات ناشی از شیوع اُمیکرون در 25 نوامبر را جبران کرد و با انتشار مطالعاتی که نشان می‌داد 3 دوز واکسن فایزر در برابر این سویه جدید ایمنی ایجاد می‌کند، قیمت‌ها افزایش یافت.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول