اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

جهاد دانشگاهی به متقاضیان کارآفرینی مشاوره می‌دهد

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: افرادی که به دنبال کارآفرینی و یا فعال کردن کسب و کارهای راکد خود هستند می‌توانند از مشاوره‌ها و خدمات مرکز استفاده کنند تا یا به سمت شغل‌های مرتبط با توانایی‌شان هدایت شوند.

جهاد دانشگاهی به متقاضیان کارآفرینی مشاوره می‌دهد

سیروس رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه مرکز جهاد کشاورزی استان در راستای تجاری سازی و فناوری ایده‌های دانش بنیان مرکز نوآوری و شتابدهی را راه اندازی کرده است، گفت: مشاوره دادن به جوانانی که روش‌های عملیاتی کردن ایده‌هایشان را نمی‌دانند هدف اصلی این مرکز است.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فعالیت این مرکز از سال گذشته آغاز شد، افزود: اولین برنامه مرکز نوآوری و شتابدهی با فراخوان در موضوعات گردشگری، فن‌آوری اطلاعات و بادام کلیک خورد که بعد از برپایی استارتاپ 10 تیم از ۳۰ تیم شرکت کننده در مرکز مستقر شدند و خدماتی همچون کلاس‌های آموزشی، فضای کار، مشاوره و ... در اختیارشان قرار گرفت که بعد از بررسی فعالیتشان به مرکز رشد معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: افراد در مرحله اول با دریافت مشاوره‌ها تیم‌سازی می‌کنند تا بتوانند در طرح‌های کسب و کاری شرکت کنند که از این راه به هسته فناور که اولین گام ورود ایده‌ها به مرکز رش است تبدیل می‌شوند.

 رضایی ادامه داد: در مرکز رشد از دوره‌های پیش رشد استفاده می‌کنند تا ایده پردازان به واحد‌های فن‌آور تبدیل شوند و در نهایت به پارک فن‌آوری‌ معرفی می‌شوند درواقع فرد صاحب ایده بدون تجربه در مدت زمان ۶ الی۹ ماه به یک نوآور و کار آفرین تبدیل می‌شوند.

مشاوره شغلی و اطلاع رسانی کارآفرینی حامی مشاغل راکد

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه مرکز مشاوره شغلی و اطلاع رسانی کارآفرینی یکی دیگر از مراکز این سازمان می‌باشد، گفت:  افرادی که به دنبال کار آفرینی و یا فعال کردن کسب و کارهای راکد خود هستند می‌توانند از مشاوره‌ها و خدمات مرکز استفاده کنند تا یا به سمت شغل‌های مرتبط با توانایی‌شان هدایت شوند و یا به کسب و کارها گذشته خود رونق دهند.

رضایی ادامه داد: از سال ۹۶ تا ۹۹ طرح مشاغل خانگی در استان‌های مختلف از جمله چهارمحال و بختیاری برگزار شد که تاکنون استعدادسنجی‌های لازم انجام شده، افراد برای مشاوره و توانمند شدن در رشته‌های مختلف به پشتیبان و کارآفرینان خبره معرفی شدند و کارآفرینان تا زمان استقلال کامل ایده‌پردازان در برخی از امور از جمله تهیه مواد اولیه، برندسازی، بازار فروش و ... کمک خواهند کرد.

نگرش افراد باید نسبت به راه اندازی شغل تغییر یابد

وی با بیان اینکه هدف از مراکز مشاوره شغلی این است که نگرش افراد نسبت به راه اندازی مشاغل تغییر یابد، افزود: برخی از افراد تصور می‌کنند برای ایجاد شغل در ابتدا باید پول داشته باشد درصورتی که منابع مالی اصلی‌ترین شرط نیست و ما نمی‌خواهیم افراد بیکار به افراد بیکار بدهکار تبدیل شوند که لازمه آن این است که افراد در چرخه اشتغال قرار گیرند و در این چرخه از ادارات مربوطه در حد راه اندازی شغل کمک مالی دریافت کنند.

گاهی اوقات تسهیلات به جاده خاکی می‌روند

رضایی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تنها توانمندسازی می‌کند و قرار نیست پولی به افراد بدهد، اظهار داشت: اگر کارآفرینان در حین کار نیاز به پول پیدا کردند به دستگاه‌های متولی معرفی می‌شوند و پول اصلی به پشتیبان و کارآفرین موفق داده می‌شود تا از کارآفرینان نوپا حمایت کنند که این امر باعث می‌شود زنجیره تولید در کسب و کارها سریعتر تکمیل شود زیرا که گاهی اوقات دیده می‌شود تسهیلات به جاده خاکی می‌روند و در کسب‌وکارها هزینه نمی‌شوند.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی استان به کلیه طرح‌های اشتغالزایی استان اشاره کرد و گفت: طرح مشاغل خانگی از سال ۱۴۰۰ در کل کشور آغاز شد که سهمیه استان  در این طرح 2هزار نفر بود و تا اکنون برای ۸۰۰ نفر راه اندازی شده و افراد در مرحله آموزش هستند، همچنین طرح توانمندیاری زنان سرپرست خانوار با ۷۷ نفر سهمیه در حوزه گلیم‌بافی، تابلو فرش و قالی بافی در شهر‌های سامان، خانمیرزا و شهرکرد راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول