اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ثبت‌نام حدود ۵۷ هزار مازندرانی در طرح ملی مسکن

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران با اشاره به ثبت‌نام بیش از ۵۶هزار و ۸۰۰ نفر مازندرانی در سامانه ملی مسکن، گفت: ثبت‌نام در این سامانه تا پایان آذر ماه امسال ادامه خواهد داشت.

ثبت‌نام حدود ۵۷ هزار مازندرانی در طرح ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدعباس رهگشای در ارتباط با آخرین وضعیت ثبت‌نام مسکن ملی در استان  اظهار کرد: براساس آمار ارائه شده تاکنون بیش از ۵۶هزار و ۸۰۰ نفر مازندرانی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

وی افزود: هم سو با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی بخش قابل توجهی از زمین‌های احداث واحدهای مسکونی این پروژه مهم ملی را در استان تامین کردیم و همچنان نیز این روند تا برآورده شدن نیاز چهار ساله به‌صورت جدی ادامه دارد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی مازندران با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن تا پایان آذرماه امسال تمدید شد، گفت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه  saman.mrud.ir  آغاز شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان مازندران با بیان اینکه ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد، اضافه کرد: در ابتدا مقرر بود، ثبت‌نام طی یک ماه انجام شود که با موافقت وزارت راه و شهرسازی طی چندین مرحله تا پایان آذرماه تمدید شده است.

رهگشای ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه قانون ساماندهی که ملاک‌عمل در تمامی طرح‌های حمایتی است، افرادی که واجد شرایط برای طرح نهضت ملی مسکن تلقی می‌شوند باید دارای چهار شرط باشند که شامل عدم استفاده از امکانات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب (فرم ج سبز)، وجود نداشتم مالکیت خصوصی از اول فرودین ۱۳۸۴، تاهل و سابقه دست‌کم ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا است.

وی با اشاره به تسهیل در شرایط ثبت‌نام، تصریح کرد:  براساس مصوباتی که به تازگی از دولت اخذ شد، دو شرط از این شروط تسهیل بیشتری پیدا کرد که شامل سابقه مالکیت خصوصی از بیش از ۱۶ سال به ۵ سال و همچنین کاهش سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا است که سابقه سکونت تصمیم ‌وزارت راه و شهرسازی بر این است در کلان‌شهرها همان ۵ سال باقی بماند ولی در سایر شهرها این شرایط تسهیل شود و کاهش یابد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان کرد؛ تلاش خواهیم کرد تا اوایل ماه آتی نتایج پالایش به متقاضیان واجد شرایط اعلام شود تا مراحل بعدی ثبت‌نام را طی کنند.

رهگشای اظهار کرد: از آنجایی که این واحدها توسط بخش خصوصی احداث می‌شود و دولت سازنده نیست چنانچه آورده متقاضیان و منابع ساخت که شامل تسهیلات بانکی و آورده متقاضی است در موعد معین واریز شود حتما این پروژه‌ها می‌تواند در زمان کوتاه‌تری تحویل شودکه پیش‌بینی وزارت راه و شهرسازی برای تحویل واحدها دست‌کم ۱.۵ تا دو سال است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول