اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آتش بر پیکر تالاب میانگران ایذه/پرندگان مهاجر در خطر بی‌خانمان شدن+عکس

وقوع آتش‌سوزی شدید از صبح امروز بر پیکره تالاب میانگران ایذه باعث از بین رفتن گونه‌های گیاهی و آشیانه پرندگان مهاجر فصلی و بومی  آن شده است.

آتش بر پیکر تالاب میانگران ایذه/پرندگان مهاجر در خطر بی‌خانمان شدن+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از ایذه، وقوع آتش‌سوزی شدید بر پیکره پوشش گیاهی تالاب میانگران ایذه از صبح امروز تا پایان روز باعث از بین رفتن بخش وسیعی از این تالاب و بی‌خانمان شدن بسیاری از پرندگان بومی و مهاجری شده است که برای گذر از فصل سرما به این تالاب پناه آورده‌اند.

طبق گزارشات بومیان منطقه تا عصر امروز هیچ‌یک از ادارات متولی در موضوع تالاب و همچنین بحران و آتش‌نشانی در محل حضور پیدا نکرده و این امر باعث ادامه گسترش شعله‌های آتش به سمت قسمت‌های میانی و لجن‌زار موجود شد که باعث می‌شود خاموش کردن آن با دشواری بسیار جدی مواجه باشد.

 

بسیاری از این آتش‌سوزی‌ها توسط مالکان اراضی کشاورزی حاشیه تالاب برای از بین بردن پوشش گیاهی تالابی در این فصل خشکسالی جهت اضافه کردن به اراضی تحت کشت خود انجام می‌شود.

این در حالی است که در تابستان امسال نیز بخش‌های زیادی از پوشش گیاهی و حیات این تالاب مورد دست درازی قرار گرفت ولی تاکنون گزارشی از سوی اداره محیط زیست شهرستان به عنوان متولی با موضوع شناسایی و برخورد با متخلفین جهت بازدارندگی ادامه این رویه منتشر نشده است.

 

به نظر می‌رسد با توجه به ادامه یافتن این بحران در سال‌های اخیر عزمی جدی برای برخورد با متخلفین وجود نداشته و با وجود اینکه در فصل کشت نیز ورود به اراضی تالابی در سال‌های قبل گزارش شده بود، عدم برخورد با این افراد جای تامل و سوال دارد؟!

انتهای پیام/ ق

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول