اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

«دشتی» رکوردار نرخ بیکاری در استان/ مشکل اشتغال غیرقابل تصور است

امام جمعه خورموج گفت: انتظار ما این است که شهرستانی مانند دشتی که رکوردار نرخ بیکاری و محرومیت در استان است برای جبران کمبودهایش مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.

«دشتی» رکوردار نرخ بیکاری در استان/ مشکل اشتغال غیرقابل تصور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، حجت‌الاسلام علی زاهددوست امام جمعه خورموج امروز در خطبه های امروز نماز جمعه با تبریک ولادت باسعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اظهار داشت: ایثار معنا و مفهوم‌های زیادی دارد و یکی از مفاهیم ایثار، پرستاری است و این از خودگذشتگی و فداکاری با هیچ پاداشی قابل تقدیر نیست.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر، حوزه بهداشت و درمان استان و شهرستان علی‌رغم همه کمبودهای زیرساختی و تجهیزات، خدمات‌رسانی شایسته و مجاهدت بخشی داشته‌اند؛ شهدای مدافع سلامت در راه سلامت بخشیدن به مردم از خودگذشتگی کردند، لذا شهدای مدافع سلامت، شهدای همه مردم ایران هستند.

زاهددوست با اشاره به بازدید خود از زندان و ندامتگاه شهر خورموج افزود: به هر حال برخی افراد در جامعه به دلایل مختلف مالی در زندان به سر می‌برند، و امکانات کافی و حامی و پشتیبان ندارند لذا مومنان نباید از این افراد و خانواده‌های آنان، غافل شوند، خانواده این افراد نیز در نبود آن‌ها دچار مشکلات جدی و در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، ما نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه هر چند در جامعه امروز مردم اغلب با مشکلات مالی دست به گریبان هستند، افزود: خیلی ارزشمند است که در همین شرایط از برادر دینی خود دستگیری کنند و با آزاد کردن یک زندانی، خانواده و فرزندان آن فرد را خوشحال کنند.

امام جمعه خورموج با بیان اینکه این سیره اهل بیت(ع) است، تاکید کرد: با مطالعه زندگی امام علی(ع) می‌بینیم که آن حضرت در دوران زندگی خود همواره به فکر ایتام، مستمندان، فقرا و افراد دربند و گرفتار بود و عمر خود را صرف خدمت به محرومان کرد.

صف‌های طولانی مرغ درشان مردم نیست

زاهددوست در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قیمت و مواظبت از بازار بسیار مهم است افزود: برای جلوگیری از گرانی‌های افسار گسیخته لازم است دولت بر بازار نظارت جدی و قاطع‌تری داشته باشد.

امام جمعه خورموج تاکید کرد: اینکه دولت کالایی مانند مرغ را ارزان‌تر از بازار آزاد در اختیار مردم قرار می‌دهد جای تقدیر دارد اما خدا می‌داند دیدن مردم در صف طولانی مرغ قلب انسان را آتش می‌زند.

وی افزود: صف‌های طولانی توزیع مرغ درشان مردم و دولت انقلابی نیست و این صحنه‌های آزار دهنده باید در این دولت برداشته شود و دیگر شاهد این صحنه‌های دردناک نباشیم.

مشکل اشتغال در دشتی فراوان و غیرقابل تصور است

زاهددوست با اشاره به مشکل اشتغال جوانان شهرستان دشتی افزود: مشکل اشتغال در شهرستان دشتی فراوان و غیرقابل تصور است.

وی با بیان این سوال که چرا با وجود برخورداری شهرستان دشتی از مثلث توسعه نظیر کشاورزی، معدن و دریا و سایر ظرفیت‌های بالقوه دیگر باید بالاترین نرخ بیکاری در استان، متعلق به شهرستان دشتی باشد تأکید کرد: مسؤولان متولی اشتغال بیایند و به مردم پاسخگو باشند که برای ایجاد اشتغال و مقابله با بیکاری عملکردشان چه بوده است.

امام جمعه خورموج افزود: متاسفانه در شهرستان دشتی شاهد رشد جدی مهاجرت روستاییان به شهر هستیم و علت اصلی و مهم آن هم این است که نهادهای متولی کارآفرینی نتوانسته‌اند زمینه کار و اشتغال  جوانان در روستاها را فراهم کنند و این مسئله باید جزو اولویت‌های دولت سیزدهم باشد.

دشتی رکوردار نرخ بیکاری

زاهددوست بیان کرد: انتظار ما این است که شهرستانی مانند دشتی که رکوردار نرخ بیکاری و محرومیت در استان است برای جبران کمبودهایش مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: اختصاص احداث پروژه‌ای مهم تولیدی اقتصادی نظیر پروژه‌های ۱۰ و ۱۵ هزار میلیاردی که قرار است در بوشهر و گناوه، جهت رونق و جهش بزرگ اقتصادی باشد، در خطه دشتی هم کمترین توقع ما از استاندار محترم استان است که البته اطمینان داریم با مطالبه ما و تلاش‌های دغدغه مندانه استاندار محترم، این مهم در دیار دشتی هم محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول