اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فاز دوم طرح آمایش صنعتی-معدنی-تجاری در 12 استان نهایی شد

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده است.

فاز دوم طرح آمایش صنعتی-معدنی-تجاری در 12 استان نهایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، احمد تشکینی در نشست مدیران و تشکل های اقتصادی و صنعتی استان لرستان بیان کرد: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه جاری این چارچوب برای کل استان‌ها نهایی می‌ شود.

مسئول طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرده است.

وی اظهار داشت:  فرآیند اجرایی این طرح بدین صورت است که مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استان ها در ارتباط است و محوریت این طرح موسسه و سازمان های صمت استان ها است.

وی تصریح کرد: در زمینه اجرای طرح آمایش برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال شده است تا پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه انتخابی خودشان را به موسسه ارائه دهند.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی افزود: در هر استان به تفکیک شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه احصا می‌ شود و سپس بعد از اتمام فاز نخست، فاز دوم شروع می شود تا بر اساس آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های طرح‌های حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت داخلی و خارجی شهرستان‌ها عملیاتی و اجرایی شود.

وی توسعه و اجرای ۶۰ درصد طرح‌های نیمه‌تمام، شناسایی فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان ها را دارند، احیا معادن و توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی را  از جمله اقدامات مهم اجرای طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری دانست.

وی بیان کرد: فاز دوم طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه این چارچوب را برای کل استان‌ها نهایی می‌ شود.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول