اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اردوغان: راه برقراری ثبات در منطقه، ایجاد کشور مستقل فلسطین است

رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنرانی در کنفرانس اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی، با تاکید بر لزوم تأسیس کشور مستقل فلسطینی، گفت قاطعانه به موضع محکم خود در مورد وضعیت قدس شرقی و حرمت مسجدالاقصی ادامه می‌دهند.

اردوغان: راه برقراری ثبات در منطقه، ایجاد کشور مستقل فلسطین است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه) در کنفرانس اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی در استانبول، به سخنرانی پرداخت.

اردوغان طی اظهاراتی در دفاع از فلسطین گفت: «بیت‌المقدس نه تنها آرمان تعدادی از مسلمانان شجاع [قدس اشغالی]، بلکه هدف کل جهان اسلام است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی با انتقاد از ایده موهومی هلوکاست و شکل‌گیری رژیم جعلی اسرائیل در سرزمین فلسطین نیز تصریح کرد: «پرداختن بهای کشتار یهودیان در اروپا در طول جنگ جهانی دوم توسط فلسطینیان، بی‌عدالتی و بی‌وجدانی است».

رئیس‌جمهور ترکیه ادامه داد: «ما قاطعانه به موضع محکم خود در مورد وضعیت قدس شرقی و حرمت مسجدالاقصی ادامه می‌دهیم».

اردوغان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد کشور مستقل فلسطین، اظهار داشت: «ما به عنوان نوه‌های نیاکانی که ۴۰۰ سال بر بیت‌المقدس عادلانه حکومت کردند، نمی‌خواهیم شاهد ریختن خون، اشک و بی‌عدالتی در فلسطین باشیم راه برقراری ثبات و صلح پایدار، ایجاد کشور مستقل و مستقل فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس است».

 

 

به نوشته آناتولی، وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مسئله افغانستان نیز اشاره کرده و گفت: «آوردن صلح و ثبات پایدار به افغانستان آرزوی مشترک ماست و نمی‌توانیم به مردم افغانستان پشت کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از کشورهای غربی به‌دلیل ایجاد بحران پناهجویان و بی‌اعتنایی متعاقب آنها به مهاجرانی که مجبور از کشورهای جنگ‌زده خود آواره شده‌اند، تاکید کرد: «این کشورهای همسایه مناطق بحرانی هستند که بار اصلی مسئله مهاجرت و پناهندگی را به دوش می‌کشند، نه کشورهای غربی».

اردوغان درباره سوریه نیز افزود: «شورای امنیت سازمان ملل از عدم انجام مسئولیت‌های خود در بحران سوریه باید بسیار ناامید شود».

وی درباره بحران اسلام‌هراسی و نژادپرستی در کشورهای اروپایی هم خاطر نشان کرد: «ما به عنوان مسلمان، نه تنها با ویروس کرونا یا بحران‌های انسانی مبارزه می‌کنیم، بلکه در عین حال با اسلام‌ستیزی روزافزون نیز مبارزه می‌کنیم».

رئیس‌جمهور ترکیه اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اروپا به اردوگاه کار اجباری برای ۳۵ میلیون برادر مسلمان ما که در آن زندگی می‌کنند تبدیل شود».

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول