اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

درخواست شاباک برای تقویت تشکیلات خودگردان و تضعیف حماس

رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به کابینه تل‌آویو پیشنهاد داد که در صورت حمایت آنها از تشکیلات خودگردان فلسطین و تقویت آن در کرانه باختری، شاباک نیز برای تضعیف حماس اقدام می‌کند.

درخواست شاباک برای تقویت تشکیلات خودگردان و تضعیف حماس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در راستای همکاری‌های تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم صهیونیستی علیه گروه‌های مقاومت، این بار «رونن بار» رئیس سازمان امنیت داخلی تل‌آویو خواستار تقویت تشکیلات شد.

بار در جریان ارائه ارزیابی سالانه اطلاعاتی در جلسه جلسه کابینه رژیم صهیونیستی، خواستار تلاش کابینه برای کمک و حمایت از تشکیلات خودگردان فلسطین برای جلوگیری از فروپاشی آن و در مقابل تلاش برای تضعیف جنبش «حماس» شد.

به نوشته وبگاه عبری‌زبان «واللا نیوز»، وی با هشدار درباره سقوط تشکیلات خودگردان در نتیجه بحران‌های اقتصادی و امنیتی، خطاب به کابینه تل‌آویو گفت: «اسرائیل باید برای تقویت تشکیلات خودگردان تلاش کند».

یکی از وزیران حاضر در این نشست نیز به وبگاه «المانیتور» گفت رئیس شاباک تصریح کرده که تقویت تشکیلات خودگردان فلسطین برای تقویت ثبات در کرانه باختری و تضعیف حماس مهم است.

بر اساس این گزارش‌ها، در ماه گذشته برای اولین بار از زمان روی کار آمدنش با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار کرد. این نشست به عنوان یک جلسه مقدماتی توصیف شد و در جریان آن مجموعه‌ای از موضوعات از جمله وضعیت دشوار اقتصادی تشکیلات و هماهنگی‌های امنیتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پیش از این، یک روزنامه لبنانی با استناد به گزارش‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی از تقلای تل‌آویو برای یافتن راهی به منظور کنترل موج عملیات‌های چریکی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

گفته می‌شود که نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی از تشدید این عملیات‌ها و آغاز موج جدید حملات فردی آن‌گونه که اکتبر ۲۰۱۵ نیز آغاز شده بود، بشدت احساس نگرانی می‌کنند. به ویژه که گروههای مقاومت فلسطین ضمن حمایت از این عملیات‌ها، بر تداوم و تشدید چنین عملیاتهایی و متشنج کردن اوضاع برای دشمن صهیونیستی تأکید و اعلام می‌کنند که فقط مقاومت و انتفاضه می‌تواند باعث بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول