اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

فرهنگ جامعه، اهمیت کار پرستار را بشناسد

کارشناس مسائل فرهنگی در گلستان با بیان اینکه فرهنگ جامعه، اهمیت کار پرستار را بشناسد، گفت: حضرت زینب کبری (س) بانوی برجسته‌ در تاریخ بشریّت است و فقط در تاریخ اسلام خلاصه نمی‌شود.

فرهنگ جامعه، اهمیت کار پرستار را بشناسد

محمد لشکربلوکی صبح امروز با گرامیداشت ولادت باسعادت بزرگ بانوی جهان حضورت زینب (س) و روز پرستار در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: باید حرکت ما در جهت حرکت زینبی باشد باید همّت ما، عزّت اسلام و عزّت جامعه‌ی اسلامی و عزّت انسان باشد.

وی تصریح کرد: در کشور ایران روز پرستار را مصادف با ولادت حضرت زینب کبری‌ (سلام اللَّه علیها) قرار داده‌اند؛ که معنای بزرگی دارد. زینب کبری‌ یک نمونه‌ی برجسته‌ی تاریخ است که عظمت حضور یک زن را در یکی از مهمترین مسائل تاریخ نشان می‌دهد.

کارشناس فرهنگی در گلستان با بیان اینکه حضرت زینب (س) اسوه صبر و ایثار است، ابراز کرد: حضرت زینب (س) در پنجم جمادی‌الاول، سال پنجم قمری در شهر مدینه متولد شد او دختر امام علی (ع) و حضرت فاطمه(س) است.

لشکربلوکی با بیان اینکه زینب (س) به معنای «زینت پدر» است، افزود: در کتاب «الخصائص الزینبیة» آمده است پیامبر(ص) او را بوسید و فرمود: «حاضران امّتم، غایبان را از کرامت این دخترم زینب آگاه کنند ؛ همانا او مانند جده‌اش خدیجه است.»

وی درخصوص القاب این بانوی بزرگوار گفت: القاب زینب(س) عقیله بنی هاشم، عالِمه غیر معلَّمه، عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی، معصومه صغری، امینةاللّه، نائبةالزهرا، نائبةالحسین، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه و شریکةالحسین است همچنین حضرت را به سبب سختی‌های بسیاری که در زندگی دید، ام المصائب نیز لقب داده‌اند.

کارشناس فرهنگی در گلستان خاطرنشان کرد: حضرت زینب (س) در سال ۱۷قمری با عبدالله بن جعفر، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج چهار پسر و یک دختر است که دو تن از آنان از شهدای کربلا (عون و محمد) است.

لشکربلوکی گفت: سخنان و خطبه‌های حضرت زینب (س) را در کوفه و همچنین در دربار یزید، که همراه با استدلال به آیات قرآن بود ، بیانگر دانش او دانسته‌اند زینب (س) هنگام حضور امام علی (ع) در کوفه، برای زنان آنجا تفسیر قرآن ارائه می‌داد.

وی تصریح کرد: حضرت زینب (س) شب‌ها به عبادت می‌پرداخت و در دوران زندگی، هیچ‌گاه تهجّد را ترک نکرد آنچنان به عبادت اشتغال ورزید که ملقّب به «عابده آل علی» شد شب زنده‌داری وی حتی در شب دهم و یازدهم محرم ترک نشد.

کارشناس فرهنگی در گلستان با بیان اینکه حضرت زینب (س) را تجسم و نماد صبر جمیل نامیده‌اند، اظهار کرد: حضرت زینب (س) در پاسخ ابن زیاد که پرسید کار خدا را با برادر و اهل بیتت چگونه دیدی، فرمود«مَا رَأَیْتُ إلّا جَمِیلاً؛ چیزی جز زیبایی ندیدم».

لشکربلوکی نقش حضرت زینب (س) را در کربلا بسیار مهم برشمرد و گفت: تلاش برای جلوگیری از قتل امام حسین (ع)، حفاظت از امام سجاد (ع) و وظیفه پرستاری و مراقبت از سیدالساجدین(ع)، دلداری به امام سجاد(ع) در روز ۱۱ محرم است.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) پیام رسان واقعه کربلا بود، گفت: حضرت زینب (س) قافله سالار اسرای کربلا بود و پس از شهادت امام حسین (ع) وظیفه قافله سالاری بر عهده زینب (س) گذاشته شد.

کارشناس فرهنگی در گلستان با بیان اینکه «فرهنگ جامعه، باید اهمیت کار پرستار را بشناسد»، تصریح کرد: سعی و تلاش حضرت زینب (س) در محافظت از اسرا به حدی بود که به لقب «امینة الله» ملقب شد چرا که اسرا امانت‌هایی بودند، ‌که بدست آن حضرت سپرده شده بودند و مقام معظم رهبری در این‌باره می‌فرمایند «فرهنگ جامعه، باید اهمیت کار پرستار و دشواری آن را بشناسد».

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول