اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  پنجره تربیت

معماری یک مدرسه در کنار یک مجتمع ساختمانی در چین

یک مدرسه در کنار یک مجتمع ساختمانی در چین ساخته شده است. به ابعاد ساختمان در کنار ابعاد مجتمع آسمان خراش ها و میزان زمین اختصاص داده شده به مدرسه در مقابل میزان زمین اختصاص داده شده به آسمان خراش ها، دقت کنید.

معماری یک مدرسه در کنار یک مجتمع ساختمانی در چین

 

ترجمه و ویرایش منصوره ایران نژاد

این مدرسه در شمال غربی مجتمع مسکونی Hangzhou واقع شده است، و یک مدرسه ابتدایی 36 کلاسه است. ضلع جنوب غربی و جنوب شرقی زمین جاده های اصلی و فرعی شهر هستند و ضلع های شمالی، غربی و جنوبی زمین، ساختمان های مسکونی مرتفع است که فضای شهری با تراکم بالا و همگن را تشکیل می دهد.

 

به منظور جدایی با مناطق مسکونی پر تراکم اطراف، معماران تصمیم گرفتند که فضای آموزشی را تا حد امکان متمرکز کنند تا فضا را برای فعالیت‌های بیرونی و فضاهای باز به حداکثر برسانند.

 

در داخل پردیس، میکروتوپوگرافی مانند بالا بردن شیب سبز برای انباشتن یک شیب چمن به ارتفاع 1.5 متر در ضلع شمال غربی پردیس با خاکریزی گاراژ زیرزمینی زیر پیست و میدان استفاده می شود. در حالی که کار خاکی پروژه را متعادل می کند، ساختمان های اصلی پردیس را نیز به ترکیبات شناور در شیب سبز اکولوژیکی تبدیل می کند که ویژگی های فضایی منطقه آموزشی و منطقه ورزشی را مشخص می کند.

 

ساختمان های مرتفع در جهت عمودی مشرف به فضای باز، شرایط بصری خوبی را برای معلمان و دانش آموزان برای مشاهده دو و میدانی در طول کلاس ایجاد می کند.

 

برای متراکم نمودن زمین ساختمانی و برای آزادسازی هر چه بیشتر فضای باز، در ابتدای طراحی معماری، انواع عملکردها مانند کلاس، فضای اداری، پیاده رو، راهرو، سفره خانه و کتابخانه به عنوان یک ساختمان چهار طبقه کامل در نظر گرفته شد. در طی این فرآیند، طبقات مجاور در جهات مختلف چرخانده و جابجا می شوند و در نتیجه رابطه فرم در هم تنیده شکل می گیرد.

 

واحدهای ساختمانی، وضعیت فضایی پوشیده اما نه بسته را تشکیل می دهد. هم در صفحه و هم در فضا، شکل ساختمانی پلکانی وجود دارد که ترکیباتی در مقیاس های مختلف در محیط پردیس را تشکیل می دهد. این ترکیبات از طریق سکوی پلکانی و دهانه ساختمان، از نفوذ متقابل استفاده می کنند تا شرایط مساعدی را برای خط دید مردم، مسیر پیاده روی و عبور هوا و باد طبیعی فراهم کنند.

 

پردیس، ساختمان آموزشی، ساختمان اداری، کتابخانه، کافه تریا، راهرو باد و باران و فضاهای عملکردی مختلف به معنای سنتی کاملاً متمایز از یکدیگر هستند، اما در اینجا، ساختمان های پلکانی مرزهای بین ساختمان ها را مخدوش می کنند و در عین حال مرزهای بین فضای داخلی، راهرو، راهرو، سکوی پشت بام و فرصت های فضایی جدید پدیدار می شوند.

 

فضای تمرینی این مدرسه، فضای آموزشی سنتی، فضای راهرو، فضای راهرو و مقیاس فضای سکو را تنظیم کرده، اندازه راهرو را تقویت کرده، آن را به 3.6 متر رسانده و ارتباط نزدیک آن را با فضای آموزشی سرپوشیده افزایش داده است. بسیاری از فضاهای خاکستری با دسترسی آسان و کلاس درس ارتباط تنگاتنگی با هم دارند و کودکان را تشویق می کنند تا به کاوش و استفاده خلاقانه خود به خود از انواع فضاهای توسعه یافته آسان استفاده کنند.

 

در تن سفید پردیس، رنگ فعال گرم همرنگ سیستم تعبیه شده است و با بالا آمدن طبقه، لایه به لایه تغییر می کند. درگیر شدن طیف گسترده ای از رنگ های فعال به منظور شکستن کلیشه پردیس ساده معمولی برای عموم و کودکان و تلاش برای ایجاد فضای آرام تر و پر جنب و جوش تر در محوطه دانشگاه و ایجاد خاطره ای غیر روزانه از دوران کودکی برای کودکانی است که به مدرسه می روند.

 

در جوامع با تراکم بالا، معماران می خواهند با بازسازی هر چه بیشتر فضاهای باز مانند فضاهای سبز و فضاهای فعالیت، جایی برای کودکان در این منطقه بسازند. در عین حال، ساختمان‌های مدرسه‌ای رنگارنگ و پلکانی، نوعی متفاوت از «منطقه» عملکردی در همه حال است و محیط را برای بچه‌ها از طریق فضای بالای سر فراوان و مبهم می سازد.

 

منبع و متن ها با ترجمه از:

 https://www.archdaily.com/887014/hangzhou-gudun-road-primary-school-gla

به انتخاب وبگاه گروه معماری آرل

انتهای پیام/

از شما صاحبنظر گرامی در حوزه تعلیم و تربیت هم دعوت می کنیم، از نویسندگان، ممیزان و اعضای هیئت تحریریه پنجره تربیت باشید. برای ارسال مطالب و عضویت در هیئت تحریریه، از طریق ایمیل FarsPanjarehTarbiat@gmail.com مکاتبه فرمائید.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول