اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سه پرونده قتل عمدی در فارس با مصالحه بسته شدند

سازش و مصالحه در سه فقره پرونده قتل عمدی با تلاش‌های مسئولان قضایی استان در یک هفته گذشته سه محکوم از اجرای مجازات قصاص نجات یافتند.

سه پرونده قتل عمدی در فارس با مصالحه بسته شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام سید کاظم موسوی گفت: این مصالحه و سازش‌ها در حوزه‌های قضایی مرودشت، زرین دشت و سروستان بوده است که با رافت و گذشت خانواده‌های مقتولان و همچنین تلاش‌های مسئولان قضایی، اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف، مصلحین قرآنی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در این حوزه‌ها سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته گفت: در سند تحول دستگاه قضایی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهاد‌های سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی در دوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش مورد تاکید است.

رئیس کل دادگستری فارس اضافه کرد: در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی و لازم است ضمن بهره مندی از این ظرفیت‌ها در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی‌تر صورت گیرد؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص انجام شده است.

حجت الاسلام موسوی گفت: عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول