اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیگیری شورای شهر مشهد برای ایجاد باغ ایرانی در «باغ‌خونی»

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: باغ‌خونی، مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند بوده و مدیریت شهری درحال انجام مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و ... است تا آن را به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود.

پیگیری شورای شهر مشهد برای ایجاد باغ ایرانی در «باغ‌خونی»

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، مهدی ناصحی در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر مشهد از مجموعه تاریخی «باغ‌خونی» در خیابان عنصری، با اشاره به این که باغ‌خونی مجموعه‌ای تاریخی و ارزشمند است که از شرایط بسیار ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در هماهنگی با دستگاه‌‎های مربوطه که مدعی مالکیت آن هستند، شرایطی را فراهم آورد که در قالب یک باغ ایرانی و عمارتی زیبا مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: باغ‌خونی از ظرفیت گردشگری بسیار بالایی برخوردار است. در کنار این باغ، منازل قدیمی وجود دارد که هرکدام از این بناها یک ظرفیت‌ و جذابیت شهری محسوب می‌شود. با خریداری و ملحق شدن آنها به مجموعه باغ‌خونی می‌توانند کاربری‌های متنوعی پیدا کنند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر م شهددر ادامه گفت: مدیریت شهری در تلاش بوده و مذاکراتی با نیروی انتظامی، بانک کشاورزی، وزارت امور خارجه و ... درحال انجام است تا باغ‌خونی به مجموعه‌ای قابل بهره‌برداری برای عموم زائران و مجاوران تبدیل شود. نگاه شورای ششم، احیاء بناهای تاریخی برای استفاده عمومی است.

وی افزود: هر بنای تاریخی که از چنین ویژگی تاریخی برخوردار باشد، مورد توجه ماست و مانع از تهدید و به مخاطره افتادن آن می‌شود.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۷۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول