اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

نماینده مجلس: رعایت بخشنامه 15 درصدی جذب نیرو خارج از بدنه وزارت کشور الزامی ندارد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث انتصابات و شایسته ‌گزینی با توجه به اینکه بخشنامه بود استانداران اجازه دارند تنها 15 درصد نیروها و مدیران خود را خارج از وزارت کشور انتخاب کنند ، با توجه به نیاز کشور به نیروهای جوان و تازه نفس و انقلابی آقای رئیسی دستور دادند اجرای این بخشنامه ضرورتی ندارد.

نماینده مجلس: رعایت بخشنامه 15 درصدی جذب نیرو خارج از بدنه وزارت کشور الزامی ندارد

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: امروز مجمع نمایندگان و استانداران استان‌های مرکزی، زنجان، قزوین، البرز و اردبیل نشست دو ساعته‌ای را با رئیس جمهور برگزار و موضوعات و مسائل مختلفی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب مطرح شد، بحث آلودگی هوای اراک بود، متاسفانه از 260 روز سپری شده از ابتدای سال تاکنون مردم اراک ۱۲۱ روز آلاینده را پشت سر گذاشتند که این دغدغه مردم با شخص رئیس جمهور در میان گذاشته و درخواست شد ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت نیروگاه مجدد برقرار و سوخت گاز مورد نیاز تامین شود.

 

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: اجرای فیلتراسیون برای مهار گازهای سمی خروجی از نیروگاه که سال‌ها مطرح اما به دلیل کوتاهی مسوولان امر انجام نشده، نیز در این نشست مورد تاکید قرار گرفت.

کریمی بیان کرد: برخورداری مردم استان از سرانه پایین تخت بیمارستانی نیز در این نشست مطرح و تامین اعتبار هرچه سریع‌تر بیمارستان 480 تخت خوابی بیمارستان ولی عصر که با گذشت بیش از 10 سال تنها 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز مطرح شد.

وی از ارائه درخواست مجمع نمایندگان استان برای احداث آزادراه اراک به ساوه از مسیر فراهان، آشتیان و تفرش به رئیس جمهور خبر داد و اظهار کرد: احداث این آزادراه می‌تواند مسیر جایگزین برای محور اراک سلفچگان و قم باشد که کاهش 40 کیلومتری مسیر تهران به اندیمشک و جنوب، توسعه شهرستان تفرش، آشتیان و فراهان و خروج این شهرها از بن بست با وجود اعلام قرارگاه سازندگی برای سرمایه‌گذاری از مزیت‌های این طرح است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید بر حل اختلاف بین مردم و اداره اوقاف با توجه به درگیری 70 روستا، لزوم توجه به بودجه استان‌ها و افزایش اختیارات استانداران و ایجاد ظرفیت مناسب برای استان‌ها از در آمدهای استانی از دیگر مباحث مطرح شده بود.

کریمی از طرح موضوع ویژه اقتصادی در اراک خبر داد و تصریح کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در امیرکبیر در مجلس دهم به تصویب رسید اما به دلیل برخی ایرادات شورای نگهبان به مجمع تشخیص ارسال و ابتر ماند که درخواست ارائه این طرح از دولت به مجلس در قالب لایحه مطرح شد.

وی با اشاره به وضعیت هپکو گفت: متاسفانه با وجود تلاش‌های زیادی که برای نجات هپکو صورت گرفت، این شرکت هنوز بر روی ریل تولید و پیشرفت قرار نگرفته و حرکت در عرصه رونق تولید را آغاز نکرده که یکی از موانع آن واردات بی‌رویه ماشین آلات عمرانی و معدنی است که رانت خواران و مافیا با وارد کردن ماشین آلات مستعمل تلاش می‌کنند اجازه ندهند واحد تولیدی مثل هپکو موفق شود، طی نامه‌ای از رئیس جمهور درخواست داشتیم دستور  قاطع برای جلوگیری از واردات ماشین آلات دسته دوم معدنی صادر کنند و این فرصت را در اختیار واحدهای تولید داخی از جمله هپکو قرار دهند که در مسیر تولید قرار گیرد.

وی گفت: در این نشست قرار شد معاونت اجرایی رئیس جمهور به صورت جدی پیگیری مصوبات را دنبال کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث انتصابات و شایسته ‌گزینی با توجه به اینکه بخشنامه بود استانداران اجازه دارند تنها 15 درصد نیروها و مدیران خود را خارج از وزارت کشور انتخاب کنند و 85 درصد مابقی را حتما از بین نیروهای بدنه وزارت کشور انتخاب کنند، به توجه به نیاز کشور به نیروهای جوان و تازه نفس و انقلابی آقای رئیسی دستور دادند اجرای این بخشنامه ضرورتی ندارد و استانداران مجاز هستند به شرط به کارگیری نیروهای جوان و انقلابی از هر کجا نیاز دارند شایسته ‌گزینی کنند تا تیم‌های قوی مدیریتی در استان‌ها شکل بگیرد.

انتهای پیام/ 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول