اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

سلاجقه: 9 کلان‌شهر کشور از لحاظ آلایندگی شرایط مناسبی ندارند/ بهبود وضع سوخت نیروگاه‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: 9 کلان‌شهر کشور در وضعیت خاصی قرار داشته و از لحاظ آلایندگی شرایط مناسبی ندارند.

سلاجقه: 9 کلان‌شهر کشور از لحاظ آلایندگی شرایط مناسبی ندارند/ بهبود وضع سوخت نیروگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست صبح امروز در سفر به استان سمنان و در جمع خبرنگاران درباره آخرین شرایط آلودگی هوا اظهار کرد: ۹ کلان‌شهر کشور در وضعیت خاصی قرار دارند و از لحاظ آلایندگی شرایط مناسبی ندارند.

او گفت: بالای ۸۰ درصد منابع آلاینده مربوط به منابع متحرک است. مسائل مربوط به وسایل نقلیه که وجود دارد و فرسودگی وسایل نقلیه و نوع سوختی که استفاده می‌شود، همه دست به دست هم داده است تا وضع آلایندگی به‌ویژه در کلان‌شهرها وضع مناسبی نباشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: قانون هوای پاک، تکالیف همه دستگاه‌ها را مشخص کرده است و سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی وظیفه پایش را بر عهده دارد و اطلاع‌رسانی لازم را انجام می‌دهد.

سلاجقه بیان کرد: در این زمینه، انتشار سیاهه ۹ کلان‌شهر  انجام و ابلاغ و اعلام شده است؛ از سوی دیگر، در نشست‌های ویژه‌ای که در سطح ریاست جمهوری، معاون اول ریاست‌جمهوری و وزارت کشور برگزار می‌شود، این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: متأسفانه در بین ۹ کلان‌شهر، اصفهان وضع نامناسب‌تری دارد و بعد از شهر تهران قرار می‌گیرد.

او گفت: بیشترین آلایندگی‌ها مربوط به وسایل نقلیه متحرک است و اصفهان در شرایط حادتری نسبت به دیگر نقاط کشور قرار دارد.

او گفت: خوشبختانه هفته قبل در حضور معاون اول ریاست‌جمهوری، بحث آلایندگی هوا مطرح شد؛ آنجا تکالیف دستگاه‌ها مشخص شده و دستگاه‌های دوازده‌گانه‌ای که در این بخش مسؤولیت دارند، باید پای کار بیایند. حدود 12 دستگاه هم به‌صورت جانبی مسؤولیت دارند و در بحث بهبود شرایط هوای کشور تکالیف دستگاهی‌شان مشخص شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: درصدی که این دستگاه‌ها کار را انجام داده‌اند، نسبت به قانون کاملاً مشخص است و ما هم پیگیر هستیم تا شرایط کنونی بهبود پیدا کند.

سلاجقه ادامه داد: توجه به حمل‌ونقل عمومی شدیداً در دستور کار شهرداری‌ها قرار داده شده است؛ خوشبختانه دولت تأکید مجدانه‌ای روی این بحث دارد.

او گفت: اینکه بتوانیم کیفیت سوخت را در وضعیت مناسبی قرار دهیم و اعتباراتی اختصاص پیدا کند تا استانداردهای یورو ۴ به یورو ۵ ارتقا پیدا کند، هم در دستور کار است.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اضافه کرد: در برقی کردن وسایل حمل‌ونقل هم تلاش‌هایی شده است و خوشبختانه به‌ویژه در شهر تهران این اتفاق می‌افتد که هم وسایل حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس‌ها و هم موتورسیکلت‌ها برقی شوند و فکر می‌کنم که تا سال آینده وضع خیلی مناسب‌تری داشته باشیم.

سلاجقه افزود: خوشبختانه در بحث سوخت نیروگاه‌ها وضع مناسب‌تری داریم وبا توجه به اینکه در فصل سرد سال قرار گرفته‌ایم؛ اما وزارت نیرو کمک می‌کند تا در بحث نیروگاه‌ها شرایط مطلوب‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/74007/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول