اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

تشکیل 100 میلیارد تومان پرونده برای تخلفات واحدهای تولیدی و خدماتی در هرمزگان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در 8 ماه امسال از بخش‌های خرده فروشی، عمده فروشی، خدماتی، تولیدی، انبارها و سردخانه‌ها، بیش از 119 هزار و 385 فقره بازرسی از واحدهای صنفی سراسر استان صورت گرفته است.

تشکیل 100 میلیارد تومان پرونده برای تخلفات واحدهای تولیدی و خدماتی در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، خلیل قاسمی صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان مبنی بر کنترل قیمت کالاها از مبدا تولید افزود: کارشناسان و بازرسان این سازمان با برنامه ریزی‌های مدون و با انجام گشت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های ذیربط و نظارتی اقدام به بازرسی و بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی نموده تا از بروز هرگونه تخلف جلوگیری شود.

وی افزود: برهمین اساس طی 8 ماه سالجاری بیش از 13 هزار و 815 مورد گشت مشترک با سایر دستگاه‌های نظارتی برگزار شده که منجر به کشف تخلفات قاچاق کالا، اختفا و امتناع از عرضه کالا شده است.

رییس سازمان صمت هرمزگان در خصوص تعداد بازرسی‌های صورت گرفته نیز گفت: در هشت ماه گذشته 119 هزار و 385 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و صنعتی استان هرمزگان صورت گرفته که 9 هزار و 264 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی جهت صدور رای نهایی ارسال شده است.

قاسمی، بیشترین تخلفات صورت گرفته در هشت ماه سالجاری را در حوزه کالا و خدمات مربوط به نان، میوه و مرکبات، صیفی جات، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز، قند و شکر عنوان کرد.

وی، ارزش ریالی پرونده‌های تخلف را بیش از یک هزارمیلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی بازرسان این سازمان 409 پرونده قاچاق کالا به ارزش ریالی بیش از 22 میلیارد ریال تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال گردیده است.

رییس سازمان صمت هرمزگان باقدردانی از مردم استان هرمزگان در زمینه همکاری و مشارکت در تخلف یابی و معرفی واحدهای متخلف، گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با تلفن 124 ستاد خبری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت اطلاع تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول