اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خیری که درد همراهان بیماران را فهمید/ ساخت سرپناه برای همراهان بیماران

علیرضا درویشی یک خیر سلامت به این فکر افتاد تا همراه‌سرای بیماران را احداث کند، چرا که بیمارستان شهید زارع بیمارستان تخصصی در شمال کشور بوده و همین موضوع اهمیت این اقدام را بیشتر کرد.

خیری که درد همراهان بیماران را فهمید/ ساخت سرپناه برای همراهان بیماران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه خیرساز ساختمـان همـراه سـرای بیمـاران در مرکز روان‌پزشکی و سوانح و سوختگی زارع ساری برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، محمد پنبه‌چی معاون توسعه مدیریت ، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه، طهماسبی مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان و جمعی از مدیران و کارکنان در بیمارستان زارع برگزار شد، از خدمات ارزنده علیرضا درویشی خیرنیک اندیش سلامت شهرستان ساری بابت تقبل هزینه احداث و پیگیری ساخت این پروژه تقدیر شد.

ساختمـان همـراه سـرای بیمـاران به مساحت ۳۰۰ مترمربع در دو طبقه با ۱۰ اتاق به ظرفیت اسکان ۲۰ نفر توسط آقای علیرضا درویشی خیر نیک اندیش سلامت ساروی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال احداث شد.

همچنین این ساختمان دارای امکانات رفاهی شامل اتاق‌های دو تخته و فرش شده با سیستم گرمایش و سرمایشی، آشپزخانه، نمازخانه، حمام و سرویس بهداشتی می باشد که با هزینه ۳.۵ میلیارد ریال به همت مجمع خیرین سلامت شهرستان ساری تجهیز شد.

علیرضا درویشی خیر نیک‌اندیش سلامت ساروی در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: سال ۹۶ بود که به‌دلیل بیماری پدرم که مدت سه ماه در بیمارستان شهید زارع بستری بودند از نزدیک با مشکلات همراهان بیماران آشنا شدم و خانواده‌ام باتوجه به طولانی شدن مدت بستری پدرم دچار رنج شدند.

 

باتوجه به اهمیت و ضرورت این مهم به این فکر افتاده همراه‌سرای بیماران را احداث کنم، چراکه بیمارستان شهید زارع بیمارستان تخصصی در شمال کشور بوده و همین موضوع اهمیت این اقدام را بیشتر کرد.

 

وی بیان می‌کند: بهمن ماه سال ۹۶ بود که به‌دنبال مجوزها بودیم و از سال ۹۷ استارت کار به‌صورت رسمی زده شد و آبان ماه سال گذشته بود که ساختمان به دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای بحث تجهیز تحویل شد و باتوجه به بحث افتتاحیه این مدت زمان برد.

 

طی این مدت دوستان زیادی در این کار با من مشارکت کردند و باتوجه به اینکه اهمیت کار را دیدند در کنار من بودند و ورود پیدا کردند.

این خیر اضافه می‌کند: از اینکه توانستم این کار را به سرانجام برسانم خیلی حس خوبی دارم که قابل وصف نیستم، موضوع مهم اینکه در تمام طول مصاحبه تاکید این خیر بر این بوده قصد رسانه‌ای شدن کارم را ندارم تنها در بحث فرهنگ‌سازی و اینکه مسیر برای ورود خیران فراهم شود به من انگیزه می‌دهد که صحبت کنم و همین موضوع اوج مهربانی و همدلی را نشان می‌دخد.

درویشی خاطرنشان می‌کند: مردم باید بدانند که من کارمند عادی هستم و در زمانی که این کار را شروع کردم منزل شخصی هم نداشتم ولی بعد از اتمام کار موفق به خرید منزل شخصی شدم و دارایی‌ام هم بیشتر شده است؛ مردم باید بدانند معامله با خدا هم لذت بالایی دارد و هم زحمتی ندارد و بدانیم ما وسیله هستیم و خداوند  خودش کمک می‌کند.

 

انشالله بتوانم در کار خیر دیگری مشارکت کنم البته در کنار دوستان، خیریه‌ای در ساری راه انداختیم و با همراهی همکاران بحث  ساخت ۱۴ واحد مسکونی برای زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را در دستور کار داریم.

 

 

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول