اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

۳۰ فقره کلاهبرداری با تبلیغ فروش دستگاه‌های اسکیمر

رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری ۳ متهمی که با تبلیغ فروش دستگاه های اسکیمر و کارت های خام بانکی اقدام به ۳۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیارد ریال کرده بودند خبر داد.

۳۰ فقره کلاهبرداری با تبلیغ فروش دستگاه‌های اسکیمر

رسول جلیلیان، رییس پلیس فتا استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: کارشناسان پلیس فتا استان البرز در حین رصد فضای مجازی با یک صفحه اینستاگرامی که اقدام به تبلیغ برای فروش دستگاه‌های اسکیمر و کارت خام بانکی کرده بود مواجه و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در ادامه ماموران با شناسایی مخفیگاه گرداننده این صفحه اینستاگرامی در شهر کرج، او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کردند.

رئیس پلیس فتای استان البرز ادامه داد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که متهم به همراه ۲ نفر دیگر از همدستانش با تبلیغ فروش دستگاه اسکیمر و کارت‌های خام بانکی اقدام به ۳۰ فقره کلاهبرداری در استان‌های مختلف کشور کرده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به شناسایی و دستگیری همدستان متهم در 2 عملیات غالفگیرانه دیگر، اضافه کرد: کارشناسان ارزش کلاهبرداری که توسط این باند صورت گرفته را ۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

جلیلیان در پایان ضمن توصیه به شهروندان برای خرید از مراکز معتبر، اظهار کرد: توصیه پلیس به شهروندان این است که برای انجام خریدهای روزمره از یک کارت بانکی با مبلغ پایین استفاده کنند تا در صورت وقوع کلاهبرداری میزان خسارت وارد شده به آنها قابل توجه نباشد.

اضافه می‌شود،اسکیمر به فرد یا دستگاهی می‌گویند که با روش اسکیمینگ (‌یعنی کپی کردن غیرقانونی داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی روی یک کارت دیگر) اقدام به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌کند.

انتهای پیام/ج/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول