اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افزایش ۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: کشفیات نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر در هشت ماهه سال جاری نسبت به پارسال، سه درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد ترحمی، مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: اعتیاد، معلول مجموعه عواملی است که افراد را به سمت اعتیاد سوق می‌دهد؛ استعمار جهانی، شبکه‌های فراملی مواد مخدر و گسترش بازار به‌منظور به دام انداختن جوانان ازجمله عوامل بحث اعتیاد است.

او گفت: کشفیات نیروی انتظامی در حوزه مواد مخدر در هشت ماهه سال جاری نسبت به هشت ماه سال گذشته، سه درصد افزایش داشته که نشان از تلاش مضاعف در این بخش دارد.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: جمع‌آوری، اهتمام و مسؤولیت‌پذیری در بحث مراکز ماده ۱۶ (نگهداری و بهبودی معتادان متجاهر) به‌خوبی صورت می‌گیرد؛ اما چرخه فرآیند با نواقصی روبه‌رو است که باید اصلاح شود.

ترحمی بیان کرد: سمنان، ظرفیت شهر نمونه کشوری شدن در بحث مراکز ماده ۱۶ را داراست. مراقبت‌های بعد از خروج معتادان بهبودیافته ازجمله موارد چرخه فرآیند است که باید به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد تا این افراد پس از نگهداری رها نشوند و چرخه درمان کامل صورت گیرد.

او گفت: استان سمنان در اهتمام مسؤولان آن زبانزد است و می‌شود با این اهتمام، مسأله معتادان متجاهر و اعتیاد را برطرف کرد.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: پیگیری خواهیم کرد تا تقویت خوبی در بحث مقابله با اعتیاد و مراکز ماده ۱۶ صورت گیرد.

جهاد در جمع‌آوری معتادان متجاهر

سردار عبدالله حسنی، فرمانده انتظامی استان سمنان هم در این نشست گفت: خوشبختانه استاندار سمنان در مدت کوتاه حضورش در استان، در تمام حوزه‌ها به‌صورت جهادی و پیگیر ورود و عملکرد بسیار خوبی را ارائه کرده است.

او بیان کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی در راستای جمع‌آوری معتادان متجاهر به انجام رسیده است که لازم می‌دانیم از توجه و اهتمام استاندار سمنان و همراهی تمام دستگاه‌های مرتبط صمیمانه تقدیر کنیم.

فرمانده انتظامی استان سمنان اضافه کرد: در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات موجود استان، اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و کشفیات خوبی را شاهد بوده‌ایم.

حسنی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان سمنان با تمام قوا و توان خود نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کرده و در همین راستا، ساماندهی و درمان این افراد نکته مهمی است که باید بیش از پیش مورد توجه تمام مسؤولان دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد.‌

او بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده و همراهی تمام مردم و مسؤولان، امیدواریم شاهد استانی پاک از نظر عرضه، توزیع و مصرف مواد مخدر باشیم.‌

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ن/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول