اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

زنگ خطر تغییر ماهیت دانشجویان به صدا درآمده است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: زنگ خطر تغییر ماهیت دانشجویان به صدا درآمده است؛ بخشی از دانشجویان در دانشگاه‌ها دیگر نه دغدغه سیاسی و اجتماعی دارند و نه به درس خواندن اهمیت قائل هستند بلکه زمان حضور در دانشگاه را به گرفتن مدرک سپری می‌کنند.

زنگ خطر تغییر ماهیت دانشجویان به صدا درآمده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم  به مناسبت روز دانشجو در دیدار با اعضای تشکل‌های دانشجویی استان با تاکید بر مطالبه‌گری دانشجویان در مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار داشت: مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز، کمبود پرواز به عتبات عالیات و گران بودن بلیط آن، مطالبات کارگران و وضعیت نامناسب حاشیه‌نشین‌ها یک مطالبه عمومی است که از تریبون نماز جمعه در این خصوص تذکر داده شده و باید دانشجویان برای رسیدن به هدف مطلوب کنشگری هدفمند داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره به مطالبات کارکنان مجموعه‌های صنعتی تبریز و ادارات و ارگان‌های مختلف دولتی و خصوصی افزود: بسیاری از پیگیری‌های خودم را رسانه‌ای نمی‌کنم اما اعتقادم بر این است که برای از میان برداشتن مشکلات باید اقدام جهادی و اساسی انجام پذیرد.

وی با تقبیح نگاه جناحی برای بررسی و ارائه راهکار به مشکلات ادامه داد: عدم چاره‌اندیشی درست و حساب شده برای مشکلات موجود در آینده طبعات سختی به همراه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه جامعه باید دانشجو را خوب بشناسد و زمینه اثرگذاری آنها را در جامعه فراهم کند، گفت: زنگ خطر تغییر ماهیت دانشجویان به صدا درآمده است؛ بخشی از دانشجویان در دانشگاه‌ها دیگر نه دغدغه سیاسی و اجتماعی دارند و نه به درس خواندن اهمیت قائل هستند بلکه زمان حضور در دانشگاه را به گرفتن مدرک سپری می‌کنند.

امام جمعه تبریز با بیان ویژگی‌های دانشجویان جامعه ایرانی - اسلامی یادآور شد: دانشجو باید پرسشگر، مطالبه‌گر، زمان‌نگر، اندیشه‌ورز، هدف‌دار، آگاه به هویت خود و آشنا به علوم و فنون روز و زبان‌های رایج باشد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه دانشجو باید قلمی توانا، سخنی شیوا و بیانی صریح داشته باشد، تصریح کرد: در مطالبه‌گری و پرسشگری اصل ادب بر همه مسائل مقدم است و باید دانشجویان به این مهم توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.

وی، پژوهشگری دانشجویان در همه مسائل را مورد تاکید قرار داد و در تشریح وظایف تشکل‌های دانشجویی از منظر رهبر معظم انقلاب متذکر شد: اعضای تشکل‌های دانشجویی باید از نظر علمی هم در بالاترین و بهترین سطح از دیگر دانشجویان باشند و همواره در راستای ارتقا سطح و بنیه علمی خود تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، حضور فکری در مسائل کشور و حضور فیزیکی در مواقع ضروری، افزایش سطح آگاهی سیاسی، تداوم و توسعه اردوهای جهادی، تقویت گفتمان اصلی انقلاب، پرهیز از اتهام بی‌جا و جلوگیری از ارتجاع روشنگری فکری را از وظایف تشکل‌های دانشجویی برشمرد.

در این دیدار ۶ نفر از اعضای تشکل‌های دانشجویی به بیان نکته نظرات خود پیرامون موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پرداختند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۲/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول