اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

استان تهران در حاشیه نشینی و بافت فرسوده، رتبه نخست کشور را دارد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: استان تهران درخصوص حاشیه نشینی و بافت فرسوده رتبه نخست را در کشور دارد لذا در موضوع ساخت و ساز غیرمجاز بسیار با حساسیت برخورد می‌شود و جزو خطوط قرمز استانداری است.

استان تهران در حاشیه نشینی و بافت فرسوده، رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، علیرضا طاهری نسب مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه شهردار کهریزک اظهار کرد: استان تهران رتبه نخست حاشیه نشینی را دارد و مدیریت شهری این مجموعه باید به سمت اقدامات فرهنگی و اجتماعی حرکت کند.

وی گفت: هرچه ارتباط مدیران و مردم کمتر شود شاهد مشارکت بیشتر شهروندان خواهیم بود لذا باید به این نتیجه برسیم که به دنبال شهروند سازی باشیم زیرا که شهروندان ذخیره‌های ارزشمندی در تصمیم گیری هستند و باعث افزایش دموکراسی و قانونمداری می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: شهرسازی باید به درآمد پایدار دسترسی پیدا کنند و ابتدا شناسایی در آمد پایدار را سرلوحه قرار دهند و از هزینه‌های غیرضرور بکاهند.

طاهری نسب تصریح کرد: شناسایی گلوگاه‌های فساد باید مورد توجه خاص و ویژه باشد و همچنین مدیریت کارفرمایی باید به سمت برون سپاری پیش رود و از بخش خصوصی حمایت کند.

وی تأکید کرد: پروژه های محرک توسعه و توسعه اقتصادی در شهر و همچنین نگاه ویژه به منظر شهری امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: مجموعه مدیریت شهری باید تلاش کند تا به سمت قانون گرایی پیش رود و عدالت محوری و عدالت گستری را سرلوحه قرار دهد تا شاهد نشاط اجتماعی باشیم و تلاش ما باید این باشد که مجموعه خواسته‌های مردم سهل و وصول باشد.

طاهری نسب بیان کرد: استان تهران از حیث حاشیه نشینی و بافت فرسوده رتبه نخست را در کشور دارد لذا در موضوع ساخت و ساز غیر مجاز بسیار با حساسیت برخورد می‌شود و جزو خطوط قرمز استانداری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کهریزک وضع خوبی در ساخت و ساز غیرمجاز ندارد و شهردار جدید باید بداند که خط قرمز ما مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.

به گزارش فارس؛ در این مراسم از زحمات محمدی فرد سرپرست شهرداری کهریزک قدردانی و علی کلهر به عنوان شهردار کهریزک معرفی شد.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول