اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

عضو کمیسیون بودجه: با فعالان ارز فردایی و معاملات کاغذی برخورد شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: چندین بازار و قیمت در بازار ارز وجود دارد که ارز ترجیحی، نیمایی، ای تی اس، صرافی‌ها، آزاد و متاسفانه ارز فردایی هم اضافه شده است.

عضو کمیسیون بودجه: با فعالان ارز فردایی و معاملات کاغذی برخورد شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امروز (سه‌شنبه 16 آذرماه) طی اخطار قانون اساسی به استناد بند 12 اصل سوم، در صحن علنی مجلس اظهار داشت: چندین بازار و قیمت در بازار ارز وجود دارد که ارز ترجیحی، نیمایی، ای تی اس، صرافی‌ها، آزاد و متاسفانه ارز فردایی هم اضافه شده است.

وی افزود: با اینکه بیشترین ارز مبادله شده در سامانه نیمایی اتفاق می‌افند اما مدت‌های مدیدی است که ارز فردایی در شبکه‌های اجتماعی از 9 صبح تا 11 شب به معاملات کاغذی می‌پردازند بازار ارز را پشت سر خود می‌کشانند و به شدت در تهیج، التهاب بازار و افزایش قیمت ارز موثر هستند. 

زنگنه خاطرنشان کرد: طی یکسال گذشته مکرر به روسای بانک مرکزی و وزرای اقتصاد تذکر دادیم که با این مجموعه‌هایی که در ارز فردایی فعالیت کرده برخورد کنند اما متاسفانه هیچ اقدامی نه در زمان وزرای گذشته و نه روسای بانک مرکزی قدیم و نه در زمان حال صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در سامانه ارز فردایی که معمولا در شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد هیچگونه ارزی خرید و فروش نمی‌شود و با عنوان ارز فردایی هرات، ایران و یا بازارهای سکه فردایی بر اساس معاملات روی کاغذ چند صد تومن به ارز و سکه اضافه می‌کنند که وزیر اقتصاد، بانک مرکزی و دستگاه‌های امنیتی ورود کنند و نگذارند تا این سامانه‌ها بازار ارز را تهییج کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول